Capitolul ii - Garanţii - Instructiuni din 2008 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor Companiei Naţionale ''Poşta Română'' - S.A.

M.Of. 423

În vigoare
Versiune de la: 16 Martie 2018
CAPITOLUL II:Garanţii
Art. 5
Gestionarul are obligaţia de a constitui o garanţie în numerar.
Art. 6
Nu este obligat să constituie garanţie cel care înlocuieşte temporar un gestionar sau cel căruia i se încredinţează o gestiune pe o perioadă de cel mult 60 de zile până la numirea unui gestionar.
Art. 7
Cuantumul garanţiilor în numerar şi funcţiile prin a căror ocupare angajatul dobândeşte calitatea de gestionar sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentele instrucţiuni.
Art. 8
(1)Constituirea garanţiei se face prin contract încheiat în scris, potrivit anexei nr. 2 la prezentele instrucţiuni.
(2)Contractul de garanţie se încheie în 3 exemplare, dintre care un exemplar se reţine la dosarul de personal al angajatului, un exemplar se înmânează gestionarului, iar cel de al treilea exemplar se depune la compartimentul economic în vederea înscrierii garanţiei în fişă pentru a fi luat în evidenţă.
(3)Completarea formularului de contract se face de compartimentul resurse umane al unităţii respective.
Art. 9
(1)Garanţia în numerar se reţine în rate lunare de 1/10 din salariul de bază lunar sau din câştigul mediu pe o lună, după caz. Dacă, din cauza altor reţineri, ratele în contul garanţiei în numerar nu pot fi reţinute, gestionarul este obligat să le depună personal.
(2)Pentru angajaţii pe perioadă determinată, alţii decât cei prevăzuţi la art. 6, garanţia în numerar se va reţine în rate lunare de 1/10 din salariul de bază lunar sau din câştigul mediu pe o lună, indiferent de perioada pentru care sunt angajaţi şi de cuantumul garanţiei prevăzut în anexa nr. 1.