Art. 5. - Procura specială prevăzută la alin. (4) este autentificată, după caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilă 6 luni şi trebuie să conţină următoarele elemente: - Instructiuni din 2007 de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, în domeniul prestaţiilor familiale

M.Of. 42

În vigoare
Versiune de la: 21 Octombrie 2009
Art. 5
(1)Pentru a beneficia de prestaţiile familiale prevăzute la art. 22 alin. (1) din ordin, lucrătorii migranţi prevăzuţi la art. 4 depun cererea de prestaţii la primăria în a cărei rază teritorială au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare şi ale art. 86 paragraful 1 şi art. 88 din Regulamentul de aplicare.

(2)Cererea prevăzută la alin. (1) se întocmeşte potrivit modelului prevăzut de legislaţia română în vigoare şi este însoţită de o solicitare suplimentară de informaţii cu privire la membrii familiei lucrătorului migrant, solicitare prevăzută în anexa nr. 1 la instrucţiuni.
(3)Cererea este însoţită de alte documente justificative, conform legislaţiei române în vigoare.
(4)În cazul cetăţenilor români care şi-au stabilit reşedinţa în altă ţară, împreună cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, şi care solicită acordarea alocaţiei de stat pentru copii în România, cererea completată şi semnată de reprezentantul legal al copilului, împreună cu actele doveditoare, poate fi depusă la primărie şi de către mandatar, persoană împuternicită prin procură specială.
(5)Procura specială prevăzută la alin. (4) este autentificată, după caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilă 6 luni şi trebuie să conţină următoarele elemente:
a)numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale reprezentantului legal;
b)numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;
c)obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);
d)precizarea că mandatarul are obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe cea de a anunţa agenţia teritorială, în termenul prevăzut la art. 21, despre orice schimbare intervenită în situaţia reprezentantului legal de natură să suspende sau să înceteze acordarea drepturilor.