Art. 41. - Dacă locomotiva se pune în serviciu după remizare într-o staţie care nu este deservită de o unitate de tracţiune, iar la efectuarea operaţiunilor de punere în serviciu se constată piese, instalaţii şi echipamente menţionate la art. 40 lipsă sau defecte, precum şi posibilitatea ca termenul de valabilitate al reviziei ale echipamentelor de înaltă tensiune montate pe acoperişul locomotivelor şi ramelor electrice - RAc -, să expire până la intrarea locomotivei electrice într-o unitate de tracţiune unde poate efectua RAc, mecanicul de locomotivă va aviza IDM din staţie şi conducerea OTF/OMF care deţine/exploatează respectiva locomotivă, asupra stării tehnice a locomotivei şi va lua următoarele măsuri: - Instructiuni din 2006 pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201

M.Of. 23 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 41
(1)Dacă locomotiva se pune în serviciu după remizare într-o staţie care nu este deservită de o unitate de tracţiune, iar la efectuarea operaţiunilor de punere în serviciu se constată piese, instalaţii şi echipamente menţionate la art. 40 lipsă sau defecte, precum şi posibilitatea ca termenul de valabilitate al reviziei ale echipamentelor de înaltă tensiune montate pe acoperişul locomotivelor şi ramelor electrice - RAc -, să expire până la intrarea locomotivei electrice într-o unitate de tracţiune unde poate efectua RAc, mecanicul de locomotivă va aviza IDM din staţie şi conducerea OTF/OMF care deţine/exploatează respectiva locomotivă, asupra stării tehnice a locomotivei şi va lua următoarele măsuri:
a)remedierea defecţiunilor conform reglementărilor tehnice specifice şi a ghidurilor/îndrumătoarelor de exploatare în vigoare pentru respectivul tip de locomotivă;
b)completarea pieselor lipsă, dacă locomotiva este înzestrată cu piese de rezervă;
c)solicitarea intervenţiei personalului tehnic de specialitate pentru punerea în funcţiune a echipamentelor şi instalaţiilor defecte ale locomotivei şi/sau înlocuirea pieselor lipsă care nu sunt prevăzute în inventarul de piese de rezervă al locomotivei, după caz;
d)solicitarea îndrumării izolate a locomotivei sau cu tren la o unitate de tracţiune unde poate efectua RAc până la data expirării perioadei de valabilitate a acesteia;
e)solicitarea locomotivei de ajutor pentru remorcarea trenului ce urma să fie remorcat de locomotiva respectivă, şi după caz, îndrumarea inactivă a locomotivei defecte la unitatea de tracţiune care poate efectua operaţiunile de remediere şi punere în funcţie a respectivei locomotive, inclusiv RAc.
(2)Dacă defecţiunile constatate nu permit circulaţia locomotivei la unitatea de tracţiune în condiţii de siguranţă a circulaţiei sau impun reducerea vitezei de circulaţie a locomotivei în conformitate cu reglementările specifice în vigoare mecanicul de locomotivă, înscrie în registrul de căi libere, comenzi şi mişcare al staţiei menţiunile asupra condiţiilor de circulaţie a locomotivei de la staţia respectivă până la unitatea de tracţiune unde urmează a se efectua remedierile necesare şi punerea în serviciu a locomotivei.
(3)Dacă mecanicul de locomotivă solicită pentru stabilirea condiţiilor de circulaţie intervenţia personalului tehnic de specialitate, aceste condiţii trebuie să fie menţionate de personalul tehnic de specialitate în foaia de parcurs a locomotivei. Mecanicul face înscrierile privind condiţiile de circulaţie, în baza menţiunilor făcute în foaia de parcurs.
(4)Reglementările de la alin. (1) şi (2) se aplică şi în cazurile în care defecţiunile se constată cu ocazia verificărilor tehnice efectuate în parcurs de către personalul de locomotivă, conform prezentelor instrucţiuni şi reglementărilor specifice în vigoare, respectiv locomotiva a fost implicată într-o staţie într-un eveniment sau accident feroviar, care a avut drept consecinţă avarierea unor piese, agregate sau instalaţii ale locomotivei.
(5)Dacă defecţiunile locomotivei se produc în linie curentă, respectiv dacă evenimentul sau accidentul feroviar s-a produs în circulaţie sau la manevră în linie curentă, se vor respecta reglementările specifice în vigoare pentru: remedierea defecţiunilor, solicitarea mijlocului de ajutor, precum şi pentru avizarea evenimentelor şi accidentelor feroviare.