Art. 32. - deconectarea siguranţelor şi întrerupătoarelor automate prevăzute în reglementările specifice fiecărui tip de locomotivă, după caz, şi a întrerupătorului bateriei de acumulatoare; - Instructiuni din 2006 pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201

M.Of. 23 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
Art. 32
Mecanicul sau revizorul de locomotiva care pregăteşte locomotiva pentru remizare, trebuie să efectueze următoarele operaţiuni:
a)asigurarea locomotivei contra pornirii din loc, conform reglementărilor specifice în vigoare pentru fiecare tip de locomotivă şi în conformitate cu reglementările cuprinse în PTE sau în planul tehnic de exploatare al unităţii feroviare unde se remizează locomotiva;
b)verificarea, în locuri special amenajate, a părţii de rulare, a suspensiei şi a stării suprafeţei de rulare a bandajelor roţilor locomotivei; scurgerea apei acumulate în instalaţia de aer comprimat;
c)completarea aerului comprimat în rezervorul principal la presiunea maximă;
d)verificarea stării de încărcare a bateriei de acumulatoare şi completarea încărcării acesteia, după caz;
e)decuplarea sursei principale de energie, prin oprirea motorului la locomotivele şi automotoarele cu motoare diesel, respectiv deconectarea întrerupătorului principal, coborârea pantografului şi punerea la masă a instalaţiei de înaltă tensiune la locomotivele şi ramele electrice, cu excepţia locomotivelor sau a altor vehicule feroviare ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără deconectarea de la sursa principală de energie, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul;

f)încuierea pupitrului de comandă şi a robinetului de frână;
g)verificarea nivelului lichidelor din instalaţiile de răcire a agregatelor de pe locomotivă, după caz;
h)verificarea nivelului combustibilului şi a lubrifianţilor;
i)verificarea cantităţii şi calităţii nisipului din instalaţia de nisipare a liniei;
j)verificarea inventarului de scule şi piese de schimb aflate pe locomotivă, conform reglementărilor specifice în vigoare;
k)deconectarea siguranţelor şi întrerupătoarelor automate prevăzute în reglementările specifice fiecărui tip de locomotivă, după caz, şi a întrerupătorului bateriei de acumulatoare;
1) completarea carnetului de bord al locomotivei cu observaţiile făcute în urma verificărilor efectuate.