Art. 13. - Nu se consideră părăsirea locomotivei în cazurile când după luarea măsurilor de asigurarea menţinerii pe loc a trenului, respectiv a locomotivei: - Instructiuni din 2006 pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr. 201
M.Of. 23 bis
În vigoare Versiune de la: 21 August 2025
Art. 13
(1)Nu se consideră părăsirea locomotivei în cazurile când după luarea măsurilor de asigurarea menţinerii pe loc a trenului, respectiv a locomotivei:
e)mecanicul locomotivei de ajutor, care circulă în sistem simplificat, se deplasează de la locomotivă la automotorul DESIRO pentru manipularea cuplei de rezervă.
f)mecanicul aflat în deservirea trenului de marfă fără al doilea agent se deplasează pentru menţinerea pe loc a trenului sau a grupurilor de vagoane, dar numai după:
- efectuarea unei frânări rapide cu frâna automată a trenului;
- asigurarea locomotivei cu ambele frâne de mână, după caz;
- aducerea robinetului mecanicului în poziţie neutră şi blocarea acestuia;
- oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei, coborârea pantografului, cu excepţia cazurilor în care în remorcarea trenului de marfă sunt utilizate locomotive ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei şi coborârea pantografului, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul.
În acest caz se vor lua măsuri de încuiere a locomotivei de către mecanic.
a)mecanicul verifică legarea locomotivei la tren;
b)personalul de locomotivă execută verificări tehnice ale locomotivei şi efectuează intervenţii tehnice în interiorul şi/sau exteriorul locomotivei;
c)personalul de locomotivă intervine pentru remedierea unor probleme apărute la vagoanele din corpul trenului care nu au putut fi remediate de ceilalţi agenţi autorizaţi ai trenului, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;
d)personalul de locomotivă se deplasează la biroul/postul de mişcare pentru a efectua înscrieri în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, respectiv pentru a cerc sau a da telefonic relaţii în legătură cu circulaţia trenului.
e)mecanicul locomotivei de ajutor, care circulă în sistem simplificat, se deplasează de la locomotivă la automotorul DESIRO pentru manipularea cuplei de rezervă.
f)mecanicul aflat în deservirea trenului de marfă fără al doilea agent se deplasează pentru menţinerea pe loc a trenului sau a grupurilor de vagoane, dar numai după:
- efectuarea unei frânări rapide cu frâna automată a trenului;
- asigurarea locomotivei cu ambele frâne de mână, după caz;
- aducerea robinetului mecanicului în poziţie neutră şi blocarea acestuia;
- oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei, coborârea pantografului, cu excepţia cazurilor în care în remorcarea trenului de marfă sunt utilizate locomotive ale căror documentaţii tehnice furnizate de constructor prevăd alte operaţiuni de siguranţă în vederea asigurării contra pornirii din loc, fără oprirea motorului diesel/deconectarea locomotivei şi coborârea pantografului, cu condiţia respectării tuturor măsurilor reglementate de constructor pentru respectivul tip de vehicul.
În acest caz se vor lua măsuri de încuiere a locomotivei de către mecanic.(2)In situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d), în cabina de conducere a locomotivei va rămâne în mod obligatoriu un agent autorizat, conform reglementărilor specifice în vigoare.