Secţiunea 1 - Instructiuni din 2005 privind soluţionarea de către Consiliul Concurenţei a plângerilor referitoare la prevederile art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările ulterioare

M.Of. 472

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Iunie 2005
SECŢIUNEA 1:
8.În conformitate cu art. 40 lit. b) din lege, persoanele fizice sau juridice care demonstrează un interes legitim sunt îndreptăţite să înainteze o plângere pentru a solicita Consiliului Concurenţei să constate o încălcare a art. 5 şi 6 din lege sau pentru a solicita încetarea unei încălcări a legii, în conformitate cu art. 50 lit. a) din lege. Prezenta parte a acestor instrucţiuni explică cerinţele aplicabile unor plângeri înaintate în baza art. 40 lit. b) din lege, evaluarea lor şi procedura urmărită de către Consiliul Concurenţei.
9.Consiliul Concurenţei, spre deosebire de instanţele judecătoreşti, a căror sarcină este aceea de a apăra drepturile individuale ale persoanelor, este o autoritate administrativă autonomă care trebuie să acţioneze în interesul public. Definirea priorităţilor constituie un element inerent exercitării activităţii Consiliului Concurenţei în misiunea sa de serviciu public.
10.Consiliul Concurenţei este abilitat să stabilească diferite grade de prioritate pentru plângerile pe care le are de investigat. Atunci când Consiliul Concurenţei respinge o plângere pe motiv că aceasta nu prezintă suficient temei de fapt şi de drept pentru a justifica declanşarea unei investigaţii, reclamantul este îndreptăţit să primească o decizie din partea Consiliului Concurenţei, fără a se aduce atingere art. 4 alin. (3) din regulament.