§ 292. - Initiativa Legislativa din 2024 a cetăţenilor potrivit legii nr. 189/1999 - ''Constituţia Suveranităţii'' - Proiect de revizuire a Constituţiei României

M.Of. 531

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2024
Mai mult, prin acordarea autonomiei financiare instituţiilor de învăţământ, acestea ar putea gestiona mai eficient resursele, încurajând inovaţia şi adaptabilitatea la nevoile specifice ale fiecărui context educaţional. Autonomia financiară ar putea, de asemenea, să stimuleze competitivitatea şi să îmbunătăţească calitatea serviciilor educaţionale oferite elevilor şi studenţilor. Este important să subliniem că, în multe ţări dezvoltate, investiţia în educaţie este văzută ca o prioritate naţională, corelată direct cu progresul social şi economic. Un exemplu în acest sens îl reprezintă statele nordice, care alocă un procent semnificativ din PIB pentru educaţie şi, ca rezultat, se bucură de sisteme educaţionale de top la nivel mondial. În plus, un procent de 6% din PIB nu este doar un număr arbitrar, ci este recomandat de UNESCO drept minimul necesar pentru a asigura o educaţie de calitate şi pentru a atinge obiectivele de dezvoltare durabilă în domeniul educaţiei. În cazul României, această cifră reprezintă nu numai o aliniere la standardele internaţionale, dar şi un angajament ferm pentru viitorul educaţiei şi al tineretului ţării. Este esenţial să remarcăm că o finanţare adecvată a educaţiei contribuie la reducerea disparităţilor sociale şi la crearea de oportunităţi egale pentru toţi cetăţenii. Fără acces la o educaţie de calitate, copiii şi tinerii din medii defavorizate sunt privaţi de şansa de a-şi atinge potenţialul şi de a contribui efectiv la societatea în care trăiesc.