Hotararea 985/2001 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului
M.Of. 642
Ieşit din vigoare Versiune de la: 17 Iunie 2002
Hotararea 985/2001 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului
Dată act: 4-oct-2001
Emitent: Guvernul
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
Guvernul este autoritatea publică centrală a puterii executive care asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice.
Art. 2
(1)În vederea exercitării atribuţiilor ce revin Guvernului, în cadrul aparatului de lucru al acestuia funcţionează aparatul de lucru al primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente şi alte asemenea structuri cu atribuţii specifice.
(2)În directa coordonare a primului-ministru se află Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat.
Art. 3
(1)Aparatul de lucru al primului-ministru este o structură organizatorică fără personalitate juridică, alcătuită din:
a)corpul de consilieri ai primului-ministru;
b)corpul de control al primului-ministru;
c)aparatul tehnic al corpului de consilieri;
d)cabinetul primului-ministru;
e)cancelaria primului-ministru;
f)compartimentul cu probleme speciale;
g)compartimentul documente secrete;
h)compartimentul care asigură protocolul primului-ministru.
(2)Activitatea corpului de consilieri şi a aparatului tehnic al acestuia este coordonată de unul dintre consilieri, desemnat prin decizie a primului-ministru.
(3)Corpul de control al primului-ministru este coordonat de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(4)Atribuţiile şi organizarea internă ale fiecărei structuri din aparatul de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a acestuia.
(5)Personalului încadrat în aparatul de lucru al primului-ministru nu i se aplică prevederile legii privind statutul funcţionarilor publici.
Art. 4
Secretariatul General al Guvernului asigură derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecătoreşti.
Art. 5
(1)Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2)Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3)În exercitarea atribuţiilor care îi revin ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
Art. 6
(1)Departamentul este o structură organizatorică în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat primului-ministru, fără personalitate juridică şi fără unităţi în subordine, care are rol de coordonare şi sinteză în domenii de interes general, în conformitate cu atribuţiile Guvernului.
(2)Înfiinţarea, atribuţiile şi modul de funcţionare ale departamentului se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(3)Departamentul este condus de un demnitar care nu are calitatea de ordonator de credite.
(4)În exercitarea atribuţiilor care îi revin conducătorul departamentului emite ordine cu caracter individual.
Art. 7
(1)Secretariatul General al Guvernului execută operaţiunile financiare privind fondurile transferate, potrivit legilor anuale ale bugetului de stat, în bugetul acestuia, destinate realizării acţiunilor iniţiate de structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi aprobate prin hotărâri ale Guvernului. Eliberarea fondurilor către destinatarul acestor acţiuni se face de Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentărilor privind legalitatea, oportunitatea şi necesitatea acestora, elaborate de structurile nominalizate în legile anuale ale bugetului de stat.
(2)Răspunderea privind utilizarea şi justificarea fondurilor prevăzute la alin. (1) pe destinaţiile aprobate prin hotărâri ale Guvernului revine fiecărei structuri care are calitatea de destinatar al respectivelor fonduri.
Art. 8
(1)Numărul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 263, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(1)Numărul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 263, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.(2)Numărul maxim de posturi al fiecărei structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se stabileşte prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (1).
Art. 9
(1)Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului este salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II) şi anexei nr. VI/2 (cap. A) la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificările ulterioare.
(1)Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului este salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II) şi anexei nr. VI/2 (cap. A) la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificările ulterioare.(2)În funcţie de necesităţi pot fi utilizate şi funcţii dintre cele prevăzute în anexa nr. V/2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000, cu modificările ulterioare.
Art. 10
Structura organizatorică a aparatului de lucru al Guvernului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 27/2001 privind reorganizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 23 ianuarie 2001, cu modificările ulterioare.
-****-
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihăilescu
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
ANEXĂ:STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a aparatului de lucru al Guvernului
Numărul maxim de posturi = 253(exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului)
Numărul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 263, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
Publicată în Monitorul Oficial cu numărul 642 din data de 15 octombrie 2001
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (5)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Rectificare din 2002 la Hotararea Guvernului nr. 985/2001 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 642 din 15 octombrie 2001
- Hotararea 521/2002 privind desemnarea Corpului de control al primului-ministru drept institutie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda (OLAF) al Uniunii Europene