Art. iv. - La articolul 8 alineatul (1), literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins: - Hotararea 801/2016 pentru stabilirea procedurilor de colectare şi ştergere a datelor persoanelor cu identitate declarată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă şi evidenţa persoanelor
M.Of. 883
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Aprilie 2021
Art. IV
Hotărârea Guvernului nr. 1.103/2014 pentru aprobarea metodologiei privind realizarea obligaţiilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor şi profesioniştilor implicaţi în prevenirea şi intervenţia în cazurile de copii aflaţi în situaţie de risc de părăsire sau părăsiţi în unităţi sanitare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 16 ianuarie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 8 alineatul (1), literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) să solicite gravidei/mamei completarea Formularului-declaraţie prevăzut în anexa nr. 1;
.............................................................
d) să solicite organului de poliţie competent la care este arondată unitatea sanitară desemnarea unui reprezentant care să se deplaseze de urgenţă la sediul unităţii sanitare în vederea identificării gravidei/părintelui/ocrotitorului legal/însoţitorului care nu deţine act de identitate; în cazul gravidei/mamei fără act de identitate poliţistul care a efectuat verificările întocmeşte, în termen de 24 de ore, un proces-verbal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, prin care se certifică identitatea acesteia, pe care se aplică o fotografie identică cu cea de pe Formularul-declaraţie prevăzut la lit. a)."
2.După articolul 8 se introduc două noi articole, articolele 81 şi 82, cu următorul cuprins:
"Art. 81
(1) În situaţia în care în urma verificărilor efectuate conform prevederilor art. 8 alin. (1) lit. d) se constată că mama este titulară a unei cărţi de identitate care nu mai este valabilă ori este pierdută, furată, deteriorată sau distrusă, asistentul social sau, după caz, persoana cu atribuţii de asistenţă socială din unitatea sanitară are obligaţia de a solicita, în termen de 24 de ore, sprijin serviciului public comunitar local de evidenţă în a cărui rază de competenţă se află unitatea sanitară în care s-a produs naşterea pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate, în condiţiile prevederilor art. 51 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.375/2006.
(2) În cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform art. 8 alin. (1) lit. d), se constată că mama nu are naşterea înregistrată în registrele de stare civilă, în termen de 24 de ore poliţistul desemnat întocmeşte un proces-verbal privind identitatea declarată de mamă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3, semnat de reprezentantul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, reprezentantul poliţiei şi al unităţii sanitare; pe procesul-verbal se aplică, în mod obligatoriu, o fotografie identică cu cea realizată pentru Formularul-declaraţie.
(3) Pentru mamele cu identitatea declarată poliţistul care a întocmit procesul-verbal prevăzut la alin. (2) informează, de îndată, conducerea unităţii de poliţie în scopul desemnării lucrătorului criminalist care să preia imaginea facială şi impresiunile papilare ale acesteia.
(4) Preluarea imaginii faciale, a impresiunilor papilare, precum şi completarea procesului-verbal prevăzut în anexa nr. 3 se realizează într-un spaţiu, în cadrul unităţii sanitare, care să asigure respectarea intimităţii şi a confidenţialităţii acestor activităţi.
Art. 82
(1) În termen de 24 de ore de la obţinerea de către mamă a noii cărţi de identitate, prevăzută la art. 81 alin. (1), sau, după caz, la întocmirea procesului-verbal privind identitatea declarată a mamei, prevăzut la art. 81 alin. (2), asistentul social sau, după caz, persoana cu atribuţii de asistenţă socială din unitatea sanitară are obligaţia de a însoţi mama la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul, în vederea înregistrării naşterii copilului.
(2) În situaţii temeinic motivate, dacă înregistrarea naşterii copilului nu a fost posibilă în condiţiile alin. (1), la externarea copilului din unitatea sanitară i se înmânează mamei care nu are act de identitate ori a cărei naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă o copie certificată pentru conformitate a procesului-verbal întocmit conform prevederilor art. 8 alin. (1) lit. d) sau, după caz, art. 81 alin. (2).
(3) Asistentul social sau, după caz, persoana cu atribuţii de asistenţă socială din unitatea sanitară are obligaţia de a înştiinţa serviciul public de asistenţă socială de la domiciliul declarat al mamei aflate în situaţia prevăzută la art. 81 alin. (2), în vederea desfăşurării activităţilor reglementate la art. 212 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
3.La articolul 10 alineatul (1) litera e), punctele 1 şi 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"1. obligaţia declarării naşterii copilului în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare;
2. documentele necesare pentru declararea naşterii copilului: certificatul medical constatator al naşterii, actul de identitate al mamei sau, după caz, copia certificată pentru conformitate a procesului-verbal privind identitatea declarată de mamă întocmit conform prevederilor art. 8 alin. (1) lit. d) sau, după caz, art. 81 alin. (2), actul de identitate al declarantului, certificatul de căsătorie sau, după caz, hotărârea de divorţ sau certificatul de divorţ şi certificatele de naştere ale părinţilor."
4.După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 201, cu următorul cuprins:
"Art. 201
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."
5.Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 15 la prezenta hotărâre.
6.După anexa nr. 1 se introduc două noi anexe, anexele nr. 2 şi 3, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 16 şi 17 la prezenta hotărâre.