Art. 5. - Ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăriei unităţii administrativ-teritoriale care primeşte cererea de înregistrare tardivă a naşterii, depusă de o persoană de sex feminin ce declară că are un copil a cărui naştere a fost înregistrată în conformitate cu prevederile art. 14 1 alin. (4) din Legea nr. 119/1996 , republicată, cu modificările şi completările ulterioare, solicită inspectoratului judeţean de poliţie/Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti: - Hotararea 801/2016 pentru stabilirea procedurilor de colectare şi ştergere a datelor persoanelor cu identitate declarată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă şi evidenţa persoanelor

M.Of. 883

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 28 Aprilie 2021
Art. 5
(1)Ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăriei unităţii administrativ-teritoriale care primeşte cererea de înregistrare tardivă a naşterii, depusă de o persoană de sex feminin ce declară că are un copil a cărui naştere a fost înregistrată în conformitate cu prevederile art. 141 alin. (4) din Legea nr. 119/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, solicită inspectoratului judeţean de poliţie/Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti:
a)preluarea imaginii faciale şi a impresiunilor papilare, pentru persoana care a depus cererea respectivă, activitate desfăşurată în condiţiile art. 2 alin. (2) şi (3);
b)examinarea comparativă a datelor şi imaginilor colectate de la persoana care a formulat cererea de înregistrare tardivă a naşterii cu datele şi imaginile colectate la unitatea sanitară, asociate persoanei cu identitate declarată, astfel cum aceasta figurează în Registru.
(2)Expertul/specialistul criminalist desemnat compară datele şi imaginile colectate de la persoana care a formulat cererea de înregistrare tardivă a naşterii, în condiţiile alin. (1), cu datele şi imaginile colectate la unitatea sanitară, asociate persoanei cu identitate declarată, astfel cum aceasta figurează în Registru.
(3)După îndeplinirea procedurii prevăzute la alin. (2), unitatea de poliţie comunică serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăriei unităţii administrativ-teritoriale solicitante aspectele rezultate în urma comparării celor două seturi de imagini.
(4)În cazul unui răspuns pozitiv în urma operaţiunii de comparare, ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă comunică serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care este arondată localitatea în care îşi desfăşoară activitatea codul numeric personal atribuit persoanei în cauză la înregistrarea naşterii, în vederea asocierii acestuia la datele persoanei, existente în Registru.
(5)Activitatea de comparare a fişierelor care conţin imaginile faciale şi impresiunile papilare, realizată de experţii/specialiştii criminalişti, se limitează, pe principiul nevoii de a cunoaşte, exclusiv la setul de date aferent persoanei cu identitate declarată, care face obiectul comparării.
(6)Pentru identificarea persoanei în Registru, în vederea realizării activităţii prevăzute la alin. (5), se utilizează oricare dintre următoarele criterii de căutare: nume şi prenume sau, după caz, date privind unul dintre documentele prevăzute la art. 1 alin. (2) literele a)-c).