Hotararea 753/2005 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
M.Of. 660
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 August 2010
Hotararea 753/2005 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
Dată act: 14-iul-2005
Emitent: Guvernul
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Tineret,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 8 (1)
[textul din Art. 8, alin. (1) a fost abrogat la 09-aug-2010 de Art. 9 din Hotarirea 776/2010]
(2)Criteriile privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii şi expediţii şcolare şi pentru celelalte activităţi prevăzute la art. 3 sunt cuprinse în anexa nr. 1.
(3)Modul de suportare a cheltuielilor pentru copiii şi tinerii participanţi la tabere, excursii şi expediţii şcolare şi la celelalte activităţi prevăzute la art. 3 sunt cuprinse în anexa nr. 2.
(4)Personalul însoţitor şi sanitar necesar pentru tabere, excursii şi expediţii se asigură de către Autoritatea Naţională pentru Tineret şi de direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit anexei nr. 3.
(5)Drepturile cadrelor didactice, ale însoţitorilor, ale personalului medico-sanitar şi ale personalului angajat permanent, temporar sau detaşat în tabere, centre de vacanţă, turistice, sportive şi de agrement sunt prevăzute în anexa nr. 4.
*) - Art. 8 alin. (2)-(5) se aplică până la 31 decembrie 2010.
-****-
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemnează: Şeful Cancelariei Primului-Ministru, Aleodor Marian Frâncu Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Tineret, Karoly Borbely Ministrul educaţiei şi cercetării, Mircea Miclea Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu Ministrul finanţelor publice, Ionel Popescu |
ANEXA Nr. 1:CRITERIILE privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii şi expediţii şcolare şi pentru celelalte activităţi prevăzute la art. 3 din hotărâre1.Cheltuielile privind hrana copiilor şi tinerilor
2.Cheltuielile pentru hrana personalului însoţitor şi a celui sanitar, care îşi desfăşoară activitatea în centre de vacanţă, turistice, sportive şi de agrement
3.Cheltuielile aferente personalului angajat temporar în centre de vacanţă, turistice, sportive şi de agrement
4.Cheltuielile legate de aprovizionare, întreţinere şi funcţionare: materiale de întreţinere şi curăţenie, substanţe dezinfectante, materiale sanitare şi instrumentar pentru cabinetele medicale din incinta centrelor de vacanţă, apă-canal, combustibil, energie electrică, spălat lenjerie, cazarmament, transport, materiale pentru activităţile tehnico-ştiinţifice, cultural-artistice, sportive, turistice, de educaţie şi de agrement
5.Cheltuielile pentru transportul dus-întors al copiilor şi tinerilor, respectiv al personalului însoţitor, de la domiciliu la centrul de vacanţă
6.Cheltuielile privind plata chiriilor pentru săli, a membrilor juriilor, cele pentru rechizite, materiale consumabile şi publicitare, precum şi cheltuielile de publicitate pentru tabere şi pentru alte activităţi şi manifestări menţionate la art. 3 din hotărâre
7.Cheltuielile de transport intern şi internaţional dus-întors pentru copiii participanţi la tabere interne şi internaţionale sau la alte manifestări, precum şi contravaloarea costurilor vizitelor la muzee, al participării la excursii şi la alte activităţi care se desfăşoară în perioada respectivă
8.Costurile se stabilesc de către Direcţia de programe recreative şi divertisment pentru tineret şi se aprobă de către ordonatorul secundar de credite
9.Cheltuielile privind asigurarea pentru accidente, risc şi deces pentru deplasări interne şi internaţionale
10.Cheltuieli servicii suplimentare (telefon, fax, consumabile).
*) În cuprinsul anexelor nr. 1-4, trimiterea la art. 3 se consideră a fi făcută la art. 2 alin. (1) lit. e) şi l) din Hotărârea nr. 776/2010.
*) Anexele nr. 1-4 se aplică până la 31 decembrie 2010
ANEXA Nr. 2:MODUL de suportare a cheltuielilor pentru copiii şi tinerii participanţi la tabere, excursii şi expediţii şcolare şi la celelalte activităţi prevăzute la art. 3 din hotărâre1.Părinţii sau susţinătorii legali ai elevilor suportă integral costul taberei, al excursiei sau al expediţiei.
2.Pot fi scutiţi de la plata cheltuielilor, o singură dată într-un an şcolar, copiii participanţi la activităţile prevăzute la art. 3 din hotărâre, organizate prin direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, proveniţi din familii al căror venit mediu lunar pe membru de familie este de până la 50% din salariul minim brut pe economie, beneficiari de burse sociale, cei orfani, care nu sunt încredinţaţi spre creştere şi educare prin hotărâre judecătorească.
3.Drepturile prevăzute la pct. 2 se acordă în ordinea crescătoare a veniturilor, având prioritate elevii din învăţământul de stat, curs de zi, care frecventează şcoala potrivit regulamentului şcolar şi cu rezultate bune şi foarte bune la învăţătură.
4.Din alocaţiile bugetare se pot suporta:
a)costul integral pentru categoriile prevăzute la pct. 2;
b)costul integral pentru elevii (echipele) clasaţi (clasate) pe locurile I-III la faza naţională a olimpiadelor şcolare, pe discipline de învăţământ şi meserii, la competiţii sportive sau la diferite manifestări naţionale şi internaţionale;
c)costul integral pentru formaţiile artistice care prezintă şi susţin programe în tabere, centre de vacanţă, turistice, sportive şi de agrement;
d)costul integral, pe durata unei serii, pentru copiii personalului însoţitor şi cei ai cadrelor medicale, care conduc grupurile de preşcolari şi de elevi sau care îşi desfăşoară activitatea în centre de vacanţă, precum şi pentru cei ai personalului administrativ-gospodăresc angajat permanent în aceste centre de vacanţă. Cheltuielile de transport se suportă de către beneficiar;
e)taxa de viză, de participare, cazare, masă şi costul transportului internaţional pentru copiii, tinerii şi însoţitorii acestora, participanţi cu acordul ordonatorului de credite la tabere, excursii, schimburi şcolare, manifestări, competiţii şi concursuri pe discipline de învăţământ, ştiinţifice, tehnico-aplicative, cultural-artistice şi sportive turistice care se desfăşoară peste hotare.
*) În cuprinsul anexelor nr. 1-4, trimiterea la art. 3 se consideră a fi făcută la art. 2 alin. (1) lit. e) şi l) din Hotărârea nr. 776/2010.
*) Anexele nr. 1-4 se aplică până la 31 decembrie 2010
ANEXA Nr. 3:PERSONALUL ÎNSOŢITOR ŞI SANITAR necesar pentru tabere, excursii şi expediţii, care se asigură de către Autoritatea Naţională pentru Tineret şi direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti1.Centrele de vacanţă vor fi asigurate cu personal însoţitor şi sanitar astfel:
a)la fiecare grupă de preşcolari formată din câte 15-20 de copii - două educatoare şi câte o supraveghetoare de noapte;
b)la fiecare tabără - un cadru sanitar mediu. Taberele cu un efectiv mai mare de 100 de preşcolari vor fi asigurate cu câte încă un cadru sanitar mediu la fiecare 100 de copii;
c)la taberele cu peste 100 de preşcolari - un medic, numărul medicilor crescând la fiecare 300 de copii;
d)la taberele cu efectiv mai mic de 100 de preşcolari asistenţa medicală se asigură de către medicul desemnat de către D.S.P. (direcţia de sănătate publică);
e)la taberele cu efective mici, grupate pe o rază de 2,5 km, care totalizează 200 de preşcolari - un medic pentru toate aceste unităţi, cu excepţia centrelor de vacantă izolate.
NOTĂ:
Medicul şi personalul mediu sanitar pot fi angajaţi pe baza unui contract de muncă pe timp parţial sau detaşaţi din reţeaua sanitară, în baza protocoalelor încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.
2.Centrele de vacanţă pentru elevi vor fi asigurate cu personal însoţitor şi personal sanitar astfel:
a)la fiecare 10 elevi - un însoţitor;
b)la fiecare centru de vacanţă - câte un animator şi un profesor de educaţie fizică. Centrele de vacanţă cu efective mai mari de copii şi tineri se vor încadra cu câte încă un animator la fiecare 200 de elevi şi un profesor de educaţie fizică la fiecare 100 de elevi în plus;
c)în taberele de pregătire sportivă - un profesor de educaţie fizică la un grup de minimum 12 elevi;
d)până la 300 de elevi - un cadru sanitar mediu, numărul cadrelor sanitare medii crescând la fiecare 300 de elevi în plus;
e)la centrele de vacanţă izolate, cu efectiv mai mic de 100 de elevi - un cadru sanitar mediu;
f)pentru centrele de vacanţă cu efectiv mai mic de 400 de elevi asistenţa medicală se asigură prin D.S.P. pe teritoriul căreia funcţionează centrul de vacanţă;
g)la centrele de vacanţă cu efective mici, grupate pe o rază de 2,5 km şi care totalizează 300 de elevi - un medic pentru asistenţa medicală a tuturor acestor unităţi;
h)la taberele de pregătire sportivă - un medic pentru fiecare centru de vacanţă şi personal sanitar în proporţie de 1 la 100 de elevi;
i)pentru taberele de elevi organizate numai cu copii din centrele de plasament (foste case de copii) şi cu elevii din învăţământul special - un medic şi un cadru mediu sanitar încadrat în aceste instituţii.
3.Excursiile vor fi asigurate cu personal însoţitor şi sanitar astfel:
a)la 10 elevi - câte un însoţitor;
b)la 100-200 de elevi - un cadru sanitar mediu; în excursiile cu peste 200 de elevi - câte un cadru sanitar mediu la fiecare 200 de elevi.
Grupurile compuse din mai puţin de 100 de elevi vor fi dotate cu truse de prim ajutor.
4.Expediţii şi drumeţii:
a)expediţiile vor fi însoţite de un însoţitor la minimum 10 elevi;
b)drumeţiile se organizează, de regulă, pe grupe de preşcolari sau de elevi şi sunt conduse de educatoare, învăţătorul, animatorul ori profesorul care lucrează cu grupa sau cu clasa respectivă, de salvamar ori salvamontist;
c)grupurile vor fi conduse de salvamar, ghid montan sau animator specializat şi trebuie să fie dotate cu truse de prim ajutor.
5.Pentru celelalte activităţi prevăzute la art. 3 din hotărâre, numărul însoţitorilor se stabileşte de către Autoritatea Naţională pentru Tineret.
*) În cuprinsul anexelor nr. 1-4, trimiterea la art. 3 se consideră a fi făcută la art. 2 alin. (1) lit. e) şi l) din Hotărârea nr. 776/2010.
*) Anexele nr. 1-4 se aplică până la 31 decembrie 2010
ANEXA Nr. 4:DREPTURILE cadrelor didactice, ale însoţitorilor, ale personalului medico-sanitar şi ale personalului angajat permanent, temporar sau detaşat în tabere, centre de vacanţă, turistice, sportive şi de agrement1.Cadrele didactice, personalul însoţitor şi personalul medico-sanitar, care conduc copiii şi tinerii în activităţile prevăzute la art. 3 din hotărâre, beneficiază în mod gratuit de transport, cazare şi hrană, în limita drepturilor prevăzute pentru copii. Personalul prevăzut mai sus beneficiază de gratuitate, pe durata unei serii de tabără, pentru copiii proprii de vârstă preşcolară şi şcolară.
2.Personalul administrativ-gospodăresc angajat permanent, temporar sau detaşat în centrele de vacanţă, satele de vacanţă, bazele turistice şi de agrement beneficiază pe perioada de funcţionare de scutire de la plata de cantină şi de la plata cheltuielilor de cazare, în cazul în care este obligat să locuiască în unitatea respectivă, şi de gratuitate pe durata unei serii pentru copiii proprii de vârstă preşcolară şi şcolară.
*) În cuprinsul anexelor nr. 1-4, trimiterea la art. 3 se consideră a fi făcută la art. 2 alin. (1) lit. e) şi l) din Hotărârea nr. 776/2010.
*) Anexele nr. 1-4 se aplică până la 31 decembrie 2010
[textul din Actul a fost abrogat la 09-aug-2010 de Art. 9 din Hotarirea 776/2010]
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (2)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (1)
Abrogat de numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (21)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (21)
- Decizie nr. 1067/2021 din 03-nov-2021, Curtea de Apel Suceava, obligatie de a face (Asigurari sociale)
- Decizie nr. 991/2021 din 20-oct-2021, Curtea de Apel Suceava, obligatie de a face (Asigurari sociale)
- Sentinta nr. 101/2019 din 26-sept-2019, Tribunalul Mehedinti, recalculare pensie (Asigurari sociale)