Art. 36. - Hotararea 461/1991 privind organizarea si functionarea invatamantului in Romania in anul scolar (universitar) 1991/1992
M.Of. 157
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Iulie 1992
Art. 36
Pentru a veni in sprijinul cadrelor didactice, elevilor si parintilor si pentru cresterea eficientei sistemului de invatamant, sunt organizate laboratoare judetene de orientare scolara si profesionala. Aceste institutii desfasoara o activitate complexa de asistenta psiho-pedagogica a cadrelor didactice, elevilor si parintilor, organizata la sediu sau in scoli, in vederea cunoasterii psiho.pedagogice a elevilor pentru individualizarea procesului intrustic-educativ si definitivarea optiunilor scolare si profesionale.
Laboratoarele de orientare sunt institutii cu caracter interscolar si se infiinteaza de Ministerul Invatamantului si Stiintei, cel mult unu pe judet sau in municipiul Bucuresti, fiind subordonate direct inspectoratelor scolare.
Personalul didactic al laboratoarelor se normeaza astfel:
- 2-3 posturi de profesori pentru orientare (specialitatea psihologie sau pedagogie), in functie de numarul elevilor si complexitatea activitatii.
Personalul auxiliar se normeaza astfel:
- 1 post de asistenta sociala sau de laborant la fiecare laborator.
Personalul medical se normeza potrivit normativelor Ministerului Sanatatii.
In unitatile scolare mari se pot organiza cabinete de orientare scolara si profesionala, afiliate laboratoarelor si incadrate cu personal de specialitate. Un cabinet de orientare se organizeaza pentru un numar de cel putin 800 de elevi din scoala respectiva. Nu se pot infiinta mai mult de 6 cabinete intr-un judet, respectiv 12 la municipiul Bucuresti.
La cabinetul de orientare lucreaza un profesor pentru orientare, cu specialitatea psihologie sau pedagogie.
Profesorii pentru orientare lucreaza, in medie, 8 ore pe ti, din care activitate la clasa 25% din norma didactica.