§ 9. - Hotararea 36/2025 [R] privind contestaţia formulată împotriva Deciziei Biroului Electoral Central nr. 8D din 4 martie 2025 privind aprobarea procedurii de acreditare a delegaţilor formaţiunilor politice care participă la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2025 şi nu au reprezentanţi în biroul electoral al secţiei de votare sau în biroul electoral pentru votul prin corespondenţă

M.Of. 474

În vigoare
Versiune de la: 22 Mai 2025
8. Textele legale anterior menţionate sunt clare în sensul că prevăd accesul formaţiunilor politice care nu au reprezentanţi în birourile electorale ale secţiilor de votare, fără a impune vreo altă condiţie legată de participarea la alegeri prin propunerea unui candidat propriu. O astfel de reglementare reprezintă o garanţie suplimentară pentru asigurarea corectitudinii alegerilor, deoarece vizează persoane cât mai neutre şi imparţiale, desemnate din partea formaţiunilor politice care nu au vreun reprezentant în compunerea biroului secţiei de votare. Legiuitorul primar a enumerat delegaţii formaţiunilor politice în cuprinsul art. 89 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, alături de celelalte categorii de persoane acreditate care sunt neutre şi nu propun un candidat la alegeri (observatori interni şi externi, reprezentanţii instituţiilor mass-media internă şi externă), ceea ce denotă voinţa sa de a nu impune condiţia participării la alegeri a acestor persoane. Dacă o astfel de condiţie ar fi corespuns voinţei legiuitorului, aceasta s-ar fi regăsit reglementată în mod expres.