Art. 14. - Preşedintele comisiei paritare are următoarele atribuţii: - Hotararea 302/2022 pentru aprobarea normelor privind modul de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor paritare, componenţa, atribuţiile şi procedura de lucru ale acestora, precum şi a normelor privind încheierea şi monitorizarea aplicării acordurilor colective

M.Of. 225

În vigoare
Versiune de la: 7 Martie 2022
Art. 14
(1)Preşedintele comisiei paritare are următoarele atribuţii:
a)susţine iniţiativele fundamentate ale membrilor comisiei paritare şi dispune cu privire la oportunitatea convocării comisiei paritare în scopul dezbaterii acestora;
b)solicită convocarea comisiei paritare;
c)propune ordinea de zi a şedinţei;
d)conduce şedinţele comisiei paritare;
e)coordonează activitatea comisiei paritare;
f)reprezintă comisia paritară în relaţia cu conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.
(2)Secretarul comisiei paritare are următoarele atribuţii:
a)înregistrează solicitările de întrunire a comisiei paritare într-un registru special;
b)convoacă, la solicitarea preşedintelui comisiei paritare ori a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, membrii comisiei paritare şi comunică propunerea pentru ordinea de zi a şedinţei;
c)pregăteşte desfăşurarea în bune condiţii a şedinţei;
d)întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei paritare procesul-verbal al şedinţei;
e)redactează avizele emise de comisia paritară, precum şi punctele de vedere formulate şi le înaintează spre semnare membrilor acesteia, în termen de două zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa în care s-a votat avizul sau, după caz, s-a formulat punctul de vedere.
(3)În cazul în care secretarul titular al comisiei paritare se află în imposibilitate de a-şi îndeplini atribuţiile, acestea sunt îndeplinite de secretarul supleant.