Hotararea 257/2019 privind furnizarea activităţilor centralizate de achiziţii publice pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare

M.Of. 338

În vigoare
Versiune de la: 3 Mai 2019
Hotararea 257/2019 privind furnizarea activităţilor centralizate de achiziţii publice pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare
Dată act: 24-apr-2019
Emitent: Guvernul
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 40 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
(1)Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii, unitate cu personalitate juridică subordonată Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, este unitatea de achiziţii publice centralizate care realizează, în condiţiile legii şi ale prezentei hotărâri, achiziţiile publice centralizate pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare.
(2)În înţelesul prezentei hotărâri, prin unităţile sistemului administraţiei penitenciare se înţelege Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile din subordinea sa.
Art. 2
În calitate de unitate de achiziţii publice centralizate, Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii desfăşoară, în condiţiile prezentei hotărâri, următoarele activităţi de achiziţie publică centralizată:
a)încheie acorduri-cadru pentru achiziţia de produse şi/sau servicii, în numele şi pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare;
b)în baza acordurilor-cadru pentru achiziţia de produse şi/sau servicii prevăzute la lit. a), încheie contractele subsecvente în numele şi pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare, în cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3);
c)încheie contracte de achiziţie publică având ca obiect produse şi/sau servicii, în numele şi pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare;
d)încheie în nume propriu contracte de achiziţie publică având ca obiect produse şi/sau servicii destinate unităţilor sistemului administraţiei penitenciare.
Art. 3
(1)Lista produselor şi serviciilor pentru care se pot organiza proceduri de achiziţie centralizate de către Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, categoriile de produse şi servicii fiind stabilite conform Regulamentului (CE) nr. 2.195/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind Vocabularul comun privind achiziţiile publice (CPV).
(2)În vederea asigurării utilizării eficiente a fondurilor bugetare, Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii desfăşoară activităţi de achiziţie publică centralizată pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare în situaţia în care achiziţia vizează produse şi servicii din lista prevăzută la alin. (1) şi este îndeplinită una din următoarele condiţii:
a)produsele/serviciile răspund necesităţilor unora sau tuturor unităţilor sistemului administraţiei penitenciare;
b)serviciile sunt de natura utilităţilor care asigură activităţile curente ale unităţilor sistemului administraţiei penitenciare;
c)produsele/serviciile trebuie să fie identice din punct de vedere calitativ pentru asigurarea necesităţilor sistemului administraţiei penitenciare.
(3)Prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor emisă anual sau ori de câte ori este necesar sunt stabilite, cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), produsele şi serviciile pentru care Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii desfăşoară activităţile de achiziţii publice centralizate.
Art. 4
(1)În situaţia prevăzută la art. 2 lit. a), în baza acordurilor-cadru încheiate de Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii, unităţile sistemului administraţiei penitenciare încheie şi derulează, în condiţiile legii, contracte subsecvente.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în baza acordurilor-cadru pentru achiziţia de produse sau servicii prevăzute la art. 2 lit. a), Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii încheie contracte subsecvente în numele şi pentru unităţile sistemului administraţiei penitenciare:
a)în cazul achiziţiilor comune ocazionale, astfel cum sunt reglementate de lege, când Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii are calitatea de autoritate contractantă;
b)atunci când este necesară asigurarea operativă a produselor şi serviciilor pentru realizarea atribuţiilor unităţilor sistemului administraţiei penitenciare, iar plata bunurilor ce urmează a fi livrate în temeiul contractelor subsecvente se realizează de către Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii.
(3)Încheierea, în condiţiile alin. (2), a contractelor subsecvente de către Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii se stabileşte prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, emisă anual sau ori de câte ori este necesar.
Art. 5
Pentru orice alte situaţii care nu se încadrează în cele reglementate de prezenta hotărâre, unităţile sistemului administraţiei penitenciare organizează şi desfăşoară, în condiţiile legii, achiziţiile publice de produse şi servicii.
Art. 6
(1)Documentaţia de atribuire aferentă procedurii de achiziţie centralizată se întocmeşte de Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii, prin structura sa de specialitate.
(2)Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii poate solicita directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, atunci când situaţia o impune, efectuarea demersurilor în vederea desemnării pe lângă comisia de evaluare, în calitate de experţi cooptaţi, în condiţiile prevăzute de legislaţia privind achiziţiile publice, a unor specialişti din cadrul altor instituţii publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
(3)În comisiile de evaluare, numite pentru fiecare procedură de achiziţie centralizată în parte, poate fi desemnat şi personal din cadrul unităţilor sistemului administraţiei penitenciare, prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Art. 7
Bunurile achiziţionate centralizat sunt distribuite de Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii, cu titlu gratuit, unităţilor din sistemul administraţiei penitenciare.
-****-

PRIM-MINISTRU

VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ

Contrasemnează:

p. Ministrul justiţiei,

Nicolae Liviu Popa,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Eugen Orlando Teodorovici

ANEXĂ:LISTA produselor şi serviciilor pentru care se pot organiza proceduri de achiziţie centralizate de către Baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii

Nr. crt.

Denumirea produselor şi serviciilor care pot fi asigurate prin achiziţii centralizate

1.

Cereale, cartofi, legume, fructe şi fructe cu coajă

2.

Combustibili

3.

Petrol, cărbune şi produse petroliere

4.

Electricitate, încălzire, energie solară şi nucleară

5.

Produse de origine animală, carne şi produse din carne

6.

Fructe, legume şi produse conexe

7.

Uleiuri şi grăsimi animale sau vegetale

8.

Produse de morărit, amidon şi produse amilacee

9.

Diverse produse alimentare

10.

Îmbrăcăminte de uz profesional, îmbrăcăminte specială de lucru şi accesorii

11.

Îmbrăcăminte de exterior

12.

Lenjerie de corp

13.

Îmbrăcăminte specială şi accesorii

14.

Bijuterii şi articole conexe

15.

Blănuri şi articole din blană

16.

Articole de încălţăminte

17.

Articole de voiaj, şelărie, saci şi săculeţe

18.

Maşini, echipament şi accesorii de birou, cu excepţia computerelor, a imprimantelor şi a mobilierului

19.

Echipament şi accesorii pentru computer

20.

Echipament electric

21.

Aparate de emisie pentru radiotelefonie, radiotelegrafie, radiodifuziune şi televiziune

22.

Receptoare de televiziune şi de radio şi aparate de înregistrare sau de redare a sunetului sau a imaginii

23.

Reţele

24.

Echipament de telecomunicaţii

25.

Echipamente medicale

26.

Produse de îngrijire personală

27.

Autovehicule

28.

Caroserii, remorci sau semiremorci pentru vehicule

29.

Piese şi accesorii pentru vehicule şi pentru motoare de vehicule

30.

Motociclete, biciclete şi motociclete cu ataş

31.

Nave şi ambarcaţiuni

32.

Diverse echipamente de transport şi piese de schimb

33.

Echipament de urgenţă şi de siguranţă

34.

Echipament de poliţie

35.

Arme, muniţii şi piese conexe

36.

Sisteme electronice militare

37.

Echipament individual şi de sprijin

38.

Aparate de control şi de testare

39.

Instrumente optice

40.

Mobilier

41.

Echipament de bucătărie, articole de menaj şi de uz casnic şi articole de catering

42.

Diverse echipamente: echipament de restaurare, echipament pentru pregătirea mâncării, dispozitive de tăiat carnea, echipament de cantină, echipament hotelier, echipament de bucătărie industrială, echipament de restaurant, echipament de dezinfectare, echipament pentru reţele de gaz, echipament pentru controlul presiunii gazului, echipament pentru lucrări de epurare, echipament de sigilare, instalaţii de distribuire a apei

43.

Articole textile

44.

Aparate de uz casnic

45.

Produse de curăţat şi de lustruit

46.

Pachete software pentru industrie

47.

Pachete software pentru reţele, internet şi intranet

48.

Pachete software pentru creare de documente, pentru desen, imagistică, planificare şi productivitate

49.

Pachete software pentru tranzacţii comerciale şi personale

50.

Pachete software de comunicaţii şi multimedia

51.

Pachete software pentru baze de date şi operare

52.

Utilitare pentru pachete software

53.

Sisteme de informare şi servere

54.

Diverse pachete software şi sisteme informatice

55.

Servicii poştale

56.

Servicii de telecomunicaţii

57.

Servicii de asigurare şi de pensie

58.

Servicii de consultanţă pentru hardware

59.

Servicii de programare şi de consultanţă software

60.

Servicii de înlocuire de date

61.

Servicii de internet

62.

Servicii informatice

63.

Servicii de reţele informatice

64.

Servicii de audit informatic şi de testări informatice

65.

Servicii de siguranţă informatică şi de conversie computerizată a cataloagelor

66.

Servicii juridice

67.

Servicii de studii de piaţă

68.

Consultanţă în afaceri şi în management şi servicii conexe

69.

Servicii de asistenţă în birou

70.

Servicii de investigaţie şi de siguranţă

71.

Servicii de sănătate

72.

Produse şi servicii sensibile sau produse militare, astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 28 şi 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 338 din data de 3 mai 2019