Art. 5. - nerespectarea de către întreprinderea de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a deţine la sediul menţionat în certificatul de transport rutier în cont propriu unul dintre următoarele documente: - Hotararea 1317/2023 privind stabilirea încălcărilor cu caracter contravenţional ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier şi de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri (reformare), ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 (reformare), ale Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere şi ale normelor de aplicare a acesteia, precum şi a sancţiunilor contravenţionale şi a altor măsuri aferente aplicabile în cazul constatării încălcărilor

M.Of. 1176

În vigoare
Versiune de la: 22 August 2025
Art. 5
Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009, ale Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor de aplicare a acesteia şi constituie contravenţii, dacă acestea nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni:
1.nerespectarea de către centrele de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere a obligaţiei de afişare în sala/sălile de curs a prevederilor art. 63;
2.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de returnare a atestatului de conducător auto obţinut în condiţiile prevăzute la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009 către autoritatea emitentă, în cazul în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acestuia;
3.efectuarea de către operatorul de transport rutier, în cadrul unui serviciu internaţional ocazional, a unor servicii ocazionale/excursii locale în alt stat membru al Uniunii Europene decât cel de stabilire, cu nerespectarea prevederilor art. 13 teza a doua din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009;
4.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a condiţiilor specificate în autorizaţia de transport internaţional de persoane în cazul prevăzut la art. 6 alin. (6) teza întâi din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009, referitoare la utilizarea unor vehicule suplimentare;
5.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiilor privind foaia de parcurs prevăzute la art. 12 alin. (2) şi (3) şi art. 17 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009;
6.nerestituirea de către operatorul de transport rutier, conform reglementărilor în vigoare, a foilor de parcurs completate autorităţii emitente, în cazul operaţiunilor de cabotaj efectuate sub formă de servicii ocazionale;
7.efectuarea transportului rutier internaţional contra cost de persoane prin servicii ocazionale fără respectarea prevederilor Acordului privind transportul internaţional ocazional de călători cu autocarul şi autobuzul (Acordul INTERBUS), semnat de România la Bruxelles la 2 octombrie 2000, ratificat prin Legea nr. 439/2002;
8.efectuarea transportului rutier internaţional de mărfuri perisabile fără respectarea prevederilor Acordului cu privire la transporturile internaţionale de produse perisabile şi cu privire la mijloacele de transport speciale care trebuie folosite pentru aceste transporturi (ATP), adoptat la Geneva la 1 septembrie 1970, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 75/1998, aprobată prin Legea nr. 2/1999;
9.efectuarea transportului rutier de mărfuri cu depăşirea între 5% şi 20% a masei totale maxime autorizate pentru vehicule cu o masă totală maximă autorizată care depăşeşte 12 tone sau între 5% şi 25% a masei totale maxime autorizate pentru vehicule cu o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 12 tone sau efectuarea transportului rutier de mărfuri cu depăşirea între 5% şi 20% a masei maxime autorizate pe axe;
10.nerespectarea de către un operator de transport rutier român a prevederilor art. 25 alin. (1)-(3) şi ale art. 38 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
11.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a anunţa anticipat, la capetele traseului cursele care nu pot fi efectuate din cauză de forţă majoră sau din alte cauze;
12.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a asigura preluarea persoanelor transportate din vehiculele rămase imobilizate pe traseu, în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare;
13.nerespectarea de către întreprinderea de transport rutier în cont propriu a prevederilor art. 49 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
14.nerespectarea de către întreprinderea de transport rutier în cont propriu/operatorul de transport rutier a obligaţiei de a se asigura, în cazul efectuării transportului rutier, că sistemul de fixare, elementele de fixare şi dispozitivul de fixare a mărfii respectă condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
15.utilizarea la efectuarea transportului rutier a unui autovehicul al cărui limitator de viteză nu este montat de un atelier autorizat;
16.nerespectarea de către managerul activităţii şcolii de conducători auto a obligaţiei de a asigura completarea Registrului Naţional al Cursanţilor, privind pregătirea cursanţilor;
17.nerespectarea de către operatorul de transport rutier care efectuează transport rutier de persoane a obligaţiei de a transmite semestrial, către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., raportările privind operaţiunile de cabotaj, prevăzute la art. 23 din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009;
18.utilizarea la efectuarea transportului rutier a vehiculelor rutiere care prezintă defecţiuni tehnice majore, astfel cum sunt stabilite prin reglementările specifice în vigoare;
19.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a comunica, prin mijloace corespunzătoare de publicitate, utilizatorilor serviciului regulat pe care îl efectuează în baza unei autorizaţii/licenţe de traseu renunţarea la efectuarea serviciului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data renunţării;
20.nerespectarea de către întreprinderea de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a deţine la sediul menţionat în certificatul de transport rutier în cont propriu unul dintre următoarele documente:
a)certificatul de transport rutier în cont propriu, în original;
b)cărţile de identitate ale vehiculelor, în original pentru cele deţinute în proprietate, respectiv în copie pentru cele deţinute cu orice alt titlu;
c)documentele doveditoare din care să rezulte că deţine vehicule cu orice alt titlu, în original;
d)documentele doveditoare din care să rezulte angajarea în condiţii legale a persoanelor cu funcţii care concură la siguranţa circulaţiei;
e)toate documentele din care reiese menţinerea condiţiilor iniţiale care au stat la baza eliberării certificatului de transport în cont propriu;
f)dovada verificării tahografelor şi limitatoarelor de viteză, în original sau în copie conformă cu originalul;
g)atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009 sau o copie conformă a acestuia, după caz;
h)asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente care cad în sarcina întreprinderii de transport rutier în cont propriu;
i)tichetele de cântar pentru transportul mărfurilor divizibile, pentru anul în curs şi anul precedent;
21.nerespectarea de către întreprinderile de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a face dovada punerii la dispoziţia conducătorilor auto, pentru vehiculele cu care efectuează transport rutier în cont propriu, a unuia dintre următoarele documente, în vederea prezentării acestor documente cu ocazia controlului în trafic:
a)copia conformă a certificatului de transport în cont propriu, precum şi documentele prin care se dovedeşte faptul că transportul efectuat este în cont propriu;
b)atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009;
c)documentul de transport specific tipului de transport efectuat, astfel cum este stabilit prin reglementările specifice în vigoare;
d)certificatul de agreare, în original, eliberat în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, în cazul vehiculelor care transportă anumite mărfuri periculoase;
e)asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente care cad în sarcina întreprinderii de transport rutier în cont propriu, în copie;
22.nerespectarea de către operatorul de transport rutier/întreprinderea de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a efectua transport rutier de mărfuri ori de persoane pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, numai dacă autovehiculele sunt dotate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
23.[textul din Art. 5, punctul 23. a fost abrogat la 22-aug-2025 de Art. I, punctul 4. din Hotarirea 642/2025]
24.nerespectarea de către întreprinderea autorizată să efectueze transport rutier naţional contra cost a obligaţiei de a deţine la sediul menţionat în autorizaţie unul dintre următoarele documente:
a)autorizaţia pentru transportul rutier naţional contra cost, în original;
b)cărţile de identitate ale vehiculelor, în original pentru cele deţinute în proprietate, respectiv în copie pentru cele deţinute cu orice alt titlu;
c)documentele doveditoare, din care să rezulte că deţine vehicule cu orice alt titlu, în original;
d)avizele medicale şi psihologice valabile pentru managerul de transport şi pentru conducătorii auto angajaţi/utilizaţi;
e)toate documentele din care reiese menţinerea condiţiilor iniţiale care au stat la baza eliberării autorizaţiei pentru transportul rutier naţional contra cost;
f)documentele doveditoare din care să rezulte angajarea în condiţii legale a persoanelor cu funcţii care concură la siguranţa circulaţiei;
25.nerespectarea de către întreprinderea autorizată să efectueze transport rutier naţional contra cost a obligaţiei de a face dovada punerii la dispoziţia conducătorilor auto, pentru vehiculele cu care efectuează transport rutier, a unuia dintre următoarele documente, după caz, în vederea prezentării acestor documente cu ocazia controlului în trafic:
a)copia conformă a autorizaţiei pentru transportul rutier naţional contra cost;
b)certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto, valabil pentru tipul de transport efectuat;
c)documentul de transport;
26.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a efectua traseul sau cursa pentru o perioadă de cel puţin 30 de zile, în cazul transporturilor interjudeţene, de la data comunicării sancţiunii retragerii licenţei de traseu;
27.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a efectua traseul/cursa pentru o perioadă de cel puţin 30 de zile de la data depunerii la Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. a cererii de renunţare la licenţa de traseu respectivă;
28.utilizarea, de către operatorul de transport rutier/întreprinderea de transport rutier în cont propriu/întreprinderea autorizată/operatorul economic care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier/centrul de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere/şcoala de conducători auto a unei persoane cu funcţie care concură la siguranţa rutieră sau a unui profesor de legislaţie rutieră care nu deţine aviz medical/aviz psihologic valabil, după caz;
29.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a transmite semestrial, către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, raportul efectuării curselor aferente serviciilor regulate de transport rutier internaţional contra cost de persoane;
30.neefectuarea de către operatorul de transport rutier a cursei până la capătul de traseu, în cazul transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate;
31.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a asigura desfăşurarea serviciului la nivelul de calitate, continuitate, regularitate şi capacitate conform autorizaţiei de transport internaţional, în cazul efectuării transportului rutier internaţional contra cost de persoane prin servicii regulate;
32.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a deţine la sediul menţionat în licenţa comunitară unul sau mai multe documente dintre următoarele, după caz:
a)documentul de control, în original, reîntregit dacă a fost folosit în totalitate şi foile de parcurs pentru documentul de control aflat în exploatare, în cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale în trafic naţional şi internaţional, pentru anul în curs şi anul precedent;
b)cărţile de identitate ale vehiculelor, în original, pentru cele deţinute în proprietate, respectiv în copie, pentru cele deţinute cu orice alt titlu;
c)documentele doveditoare din care să rezulte că deţine vehicule cu orice alt titlu, în original;
d)dovada verificării tahografelor şi limitatoarelor de viteză, în original sau în copie conformă cu originalul;
e)documentele din care reiese menţinerea condiţiilor de acces la ocupaţia de operator de transport rutier şi la piaţa transporturilor rutiere;
f)documentele doveditoare din care să rezulte angajarea în condiţii legale a persoanelor cu funcţii care concură la siguranţa circulaţiei;
g)documentele de transport specifice tipului de transport efectuat, pentru anul în curs şi anul precedent şi/sau documentele/înregistrările justificative privind utilizarea e-CMR, după caz;
h)documentul de control INTERBUS, în original, reîntregit dacă a fost folosit în totalitate, şi foile de parcurs pentru documentul de control INTERBUS aflat în exploatare, pentru anul în curs şi anul precedent;
i)documentul de control prevăzut de acordurile bilaterale pentru transportul rutier public de persoane prin servicii ocazionale, în cazul statelor nesemnatare ale Acordului INTERBUS, pentru anul în curs şi anul precedent;
j)asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente care cad în sarcina operatorului de transport rutier;
k)documentele privind întreţinerea vehiculelor pentru o perioadă de 18 luni, care să conţină informaţii privind: informări legate de sesizările conducătorilor auto privind starea tehnică a vehiculului, rezoluţii ale managerului de transport, modalitatea de soluţionare şi documente justificative, în cazul în au fost întocmite astfel de documente;
l)atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009 sau o copie conformă a acestuia, după caz;
m)copia autorizaţiei de transport internaţional, în cazul prevăzut la art. 6 alin. (1) teza a doua din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009;
n)certificatele de clasificare, în copie;
o)tichetele de cântar pentru transportul mărfurilor divizibile, pentru anul în curs şi anul precedent;
p)autorizaţiile speciale de transport pentru transportul mărfurilor cu depăşirea maselor şi/sau a dimensiunilor maxime admise;
q)licenţa comunitară, în original;
33.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a face dovada punerii la dispoziţia conducătorilor auto, pentru vehiculele cu care efectuează transport rutier, a unuia dintre următoarele documente, după caz, în vederea prezentării acestor documente cu ocazia controlului în trafic:
a)documentul de transport, specific tipului de transport efectuat, astfel cum este stabilit prin reglementările specifice în vigoare;
b)asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente care cad în sarcina operatorului de transport rutier, în copie;
c)atestatul de conducător auto prevăzut la art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009, după caz;
d)documentele din care să rezulte apartenenţa pasagerilor la categoria pentru care este licenţiat serviciul de transport de persoane prin servicii regulate speciale;
e)documentele prevăzute la art. 6 alin. (6) teza a doua din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009;
f)documentele care să conţină elementele prevăzute la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009, în cazul efectuării unei operaţiuni de cabotaj;
g)certificatul de clasificare, în original, eliberat în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
h)certificatul de agreare, în original, eliberat în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, în cazul vehiculelor care transportă anumite mărfuri periculoase;
i)autorizaţiile de transport internaţional, corespunzătoare tipului de transport efectuat prevăzute de legislaţia în vigoare/de acordurile rutiere bilaterale/multilaterale sau de convenţiile internaţionale din domeniul transporturilor rutiere la care România este parte;
j)copia conformă a licenţei comunitare;
34.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi desfăşurate de autogări - a obligaţiei de a repartiza cursele pe peroane, astfel încât să se asigure un interval de cel puţin 15 minute între două plecări consecutive de la acelaşi peron;
35.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi desfăşurate de autogări - a obligaţiei de a întocmi programul autogării în funcţie de orele de plecare şi de sosire a curselor; autogara se deschide cu minimum 30 de minute înainte de plecarea/sosirea primei curse şi se va închide după minimum 30 de minute de la sosirea/plecarea ultimei curse;
36.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi desfăşurate de autogări - a obligaţiei de a remedia deficienţele semnalate de publicul călător şi constatate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare I.S.C.T.R., în termenul stabilit de acesta;
37.[textul din Art. 5, punctul 37. a fost abrogat la 22-aug-2025 de Art. I, punctul 4. din Hotarirea 642/2025]
38.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi desfăşurate de autogări - a obligaţiei de a încheia contracte de acces în autogară cu operatorii de transport rutier în conformitate cu graficele de circulaţie propuse, fără a depăşi perioada de valabilitate a licenţei de traseu şi fără a depăşi capacitatea autogării sau lipsa de la sediul autogării a contractelor pentru accesul vehiculelor operatorilor de transport rutier la serviciile acesteia sau a unor copii ale acestor contracte;

39.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier a obligaţiei de a înlocui managerul de transport în termen de 30 de zile, în situaţia în care acesta nu mai îndeplineşte această funcţie sau în cazul în care acesta nu mai îndeplineşte condiţia de bună reputaţie ori competenţă profesională;
40.permiterea de către operatorul economic care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier a accesului la serviciile autogării al vehiculelor operatorilor de transport rutier cu care nu a fost încheiat contract, al vehiculelor operatorilor de transport rutier care nu au prevăzută autogara respectivă ca punct de oprire în graficul de circulaţie, precum şi al vehiculelor operatorilor de transport rutier cu care se efectuează transport rutier de persoane contra cost prin servicii regulate speciale sau ocazionale;
41.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi de intermediere a operaţiunilor de transport rutier contra cost - a obligaţiei de a deţine la sediu evidenţa activităţilor de intermediere a operaţiunilor de transport rutier contra cost desfăşurate şi/sau documentele privind activităţile de intermediere a operaţiunilor de transport rutier contra cost desfăşurate, pentru anul în curs şi anul precedent;
42.[textul din Art. 5, punctul 42. a fost abrogat la 22-aug-2025 de Art. I, punctul 6. din Hotarirea 642/2025]
43.nerespectarea de către operatorii economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier - activităţi desfăşurate de autogări - a obligaţiei de a asigura evidenţa curselor plecate şi sosite, precum şi ordinea cronologică de execuţie, care va cuprinde:
a)ora de plecare/sosire;
b)numărul de circulaţie;
c)traseul;
d)operatorul de transport rutier;
e)observaţii;
44.conducătorul auto nu poate să prezinte la controlul în trafic atestatul/certificatul care atestă competenţa/calificarea profesională sau acesta este deteriorat/ilizibil;
45.nerespectarea de către centrele de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, în procesul de pregătire, a duratei minime de pregătire şi a numărului de ore de pregătire prevăzute de reglementările în vigoare, corespunzătoare cursurilor pentru care au fost autorizate;
46.nerespectarea de către centrele de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere a uneia sau mai multor obligaţii ce le revin, potrivit reglementărilor în vigoare, privind înscrierea cursanţilor şi/sau păstrarea la sediu a tuturor documentelor aferente pregătirii acestora;
47.nerespectarea de către centrele de pregătire şi perfecţionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere a obligaţiei de a informa Direcţia transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cu privire la orice modificare a datelor prezentate în dosarul de autorizare, conform reglementărilor în vigoare;
48.nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei de a utiliza la efectuarea transportului rutier de mărfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei numai vehicule rutiere care sunt dotate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate sau de a nu utiliza la efectuarea transportului rutier de mărfuri sau de persoane pe drumurile publice care nu sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei vehicule rutiere care au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
49.nerespectarea de către conducătorul auto angajat al operatorului de transport rutier a obligaţiei de a transporta, în baza biletului/tichetului/cuponului special de călătorie acordat ca facilitate la transportul rutier, completat anterior efectuării transportului, numai acele persoane care beneficiază de facilităţi la transport potrivit legii;
50.nerespectarea de către conducătorul auto angajat al operatorului de transport rutier/întreprinderii de transport rutier în cont propriu/întreprinderii autorizate a regulilor privind încărcarea, repartizarea încărcăturii, asigurarea şi fixarea mărfurilor transportate;
51.nerespectarea de către conducătorul auto angajat al operatorului de transport rutier/întreprinderii de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a permite urcarea în autovehicul numai a persoanelor posesoare de bilete/legitimaţii de călătorie/legitimaţii eliberate de beneficiarul transportului sau a persoanelor care sunt menţionate în documentul de transport, după caz;
52.nerespectarea de către conducătorul auto angajat al operatorului de transport rutier a obligaţiei de a nu îmbarca persoane în alte puncte decât cele menţionate în comandă/contractul cu beneficiarul, în cazul efectuării transportului contra cost de persoane prin servicii ocazionale;
53.nerespectarea de către conducătorul auto angajat al operatorului de transport rutier/întreprinderii de transport rutier în cont propriu a obligaţiei de a asigura existenţa la bordul vehiculului rutier a unuia dintre documentele prevăzute de legislaţia în vigoare pentru tipul de transport rutier efectuat;
54.nerespectarea de către conducătorul auto, în cazul efectuării transportului rutier contra cost de persoane, a uneia sau mai multor obligaţii dintre următoarele:
a)să utilizeze pe timpul efectuării transportului rutier placa de traseu cu nominalizarea operatorului de transport rutier, a traseului şi a tipului de transport efectuat;
b)să asigure afişarea în interiorul vehiculului a tarifului de transport, conform distanţelor corespunzătoare staţiilor prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu;
c)să nu utilizeze staţiile publice în cazul efectuării transportului interjudeţean de persoane prin servicii regulate speciale;
55.nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei de a opri în toate staţiile prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu, în cazul efectuării transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate;
56.nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei de a nu opri, pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate, în alte locuri decât cele prevăzute în graficul de circulaţie, în cazul efectuării transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate;
57.nerespectarea de către şcoala de conducători auto a obligaţiei de a respecta planul şi/sau programa de învăţământ prevăzute de reglementările în vigoare;
58.nerespectarea de către şcoala de conducători auto a obligaţiei de a deţine la sediu, completate la zi şi arhivate cel puţin 3 ani, unul dintre următoarele documente:
a)documentele şcolare;
b)copiile fişelor de şcolarizare;
c)foaia unică zilnică de parcurs pentru fiecare autovehicul;
d)contractele de şcolarizare încheiate cu cursanţii;
e)documentele şcolare privind evidenţa şi verificarea cunoştinţelor cursanţilor;
f)documentele solicitate cursanţilor la înscrierea la şcoala de conducători auto;
g)actele de identitate, permisele de conducere, avizele medicale şi psihologice, atestatele/certificatele de pregătire profesională, actualizate, în copie, pentru persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul şcolii de conducători auto ca instructor auto şi ca profesor de legislaţie rutieră;
59.nerespectarea de către şcoala de conducători auto a duratei zilnice şi/sau a perioadei de pregătire teoretică şi/sau practică stabilite de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie;
60.nerespectarea de către şcoala de conducători auto a obligaţiei de a inscripţiona vehiculele utilizate la efectuarea pregătirii practice a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere conform legislaţiei în vigoare;
61.nerespectarea de către instructorul auto, în cadrul procesului de pregătire practică a cursanţilor în vederea obţinerii permisului de conducere, a obligaţiei de a respecta planul de învăţământ şi/sau a obligaţiei de a respecta durata orelor de pregătire practică şi/sau a pauzelor dintre acestea, prevăzute de legislaţia în vigoare;
62.nerespectarea de către profesorul de legislaţie rutieră a obligaţiei de a deţine pe toată durata efectuării pregătirii teoretice şi de a prezenta personalului cu atribuţii de control, la cererea acestuia, unul dintre documentele prevăzute de legislaţia specifică în vigoare;
63.nerespectarea de către profesorul de legislaţie rutieră a obligaţiei de a respecta planul şi/sau programa de învăţământ şi/sau orarul privind pregătirea teoretică a cursanţilor comunicat/comunicată prin completarea Registrului Naţional al Cursanţilor şi/sau a obligaţiei de a respecta durata orelor de pregătire teoretică şi/sau a pauzelor dintre acestea, prevăzute de legislaţia în vigoare;
64.nerespectarea de către instructorul auto a obligaţiei de a efectua pregătirea practică a cursantului numai pe traseele stabilite de către Poliţia Rutieră;
65.efectuarea transportului rutier de mărfuri în baza unui document de transport necompletat corespunzător;
66.nerespectarea de către instructorul auto a obligaţiei de a deţine la bordul vehiculului, pe toată durata efectuării pregătirii practice a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, şi de a prezenta personalului cu atribuţii de control, la cererea acestuia, unul sau mai multe dintre documentele prevăzute de legislaţia specifică în vigoare.
67.nerespectarea de către conducătorul auto a obligaţiei ca, în cazul efectuării transportului rutier interjudeţean de persoane prin curse regulate, înainte de plecarea în cursă, să realizeze conexiunea cu platforma informatică care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională în vederea monitorizării efectuării acesteia potrivit prevederilor art. 551 alin. (8) din Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
*) - pct. 67 intră în vigoare de la 1 decembrie 2025.

68.nerespectarea de către operatorul de transport a obligaţiei de a asigura monitorizarea curselor regulate interjudeţene potrivit prevederilor art. 551 alin. (8) din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
*) - pct. 68 intră în vigoare de la 1 decembrie 2025.

69.nerespectarea de către operatorul de transport a obligaţiei de a informa călătorii asupra modificării graficelor de circulaţie, înainte de intrarea în vigoare a acestora, prin orice mijloace, inclusiv prin afişarea respectivelor modificări la bordul autovehiculelor;
70.nerespectarea de către operatorul de transport a obligaţiei de a notifica Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., prin platforma informatică care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională, cu privire la renunţarea la efectuarea unei curse cu 30 de zile înainte de încetarea efectuării acesteia;
71.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a nominaliza o altă autogară prin intermediul platformei informatice care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională şi/sau de a ridica noul grafic de circulaţie de la agenţia teritorială emitentă a licenţei de traseu, în termen de 60 de zile, în cazul în care în capătul de traseu/staţia intermediară se desfiinţează o autogară nominalizată în graficul de circulaţie aferent cursei interjudeţene;
72.nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligaţiei de a nominaliza autogara nou-înfiinţată, prin intermediul platformei informatice care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională şi/sau neîndeplinirea obligaţiei de a ridica noul grafic de circulaţie de la agenţia teritorială emitentă a licenţei de traseu, în termen de 60 de zile de la notificarea realizată de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în cazul în care s-a înfiinţat o autogară într-o localitate capăt de traseu/staţie intermediară în care nu a existat autogară la data eliberării licenţei de traseu pentru cursa respectivă;
73.neactualizarea de către operatorul de transport rutier a datelor din platforma informatică care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională conform legislaţiei în vigoare;
74.efectuarea transportului rutier interjudeţean contra cost de persoane prin servicii regulate cu un autobuz care nu este nominalizat în platforma informatică care gestionează reţeaua de mobilitate rutieră naţională;
75.nerespectarea de către şcoala de conducători auto a obligaţiei de a efectua cursuri complete de pregătire care constau atât din pregătirea teoretică, cât şi din pregătirea practică, pentru 70% din totalul cursanţilor care efectuează ore în cadrul şcolii de conducători auto, într-un an calendaristic;