Art. 8. - Dacă la momentul internării gravida/mama se încadrează în situaţiile prevăzute la art. 2 lit. d), medicul/asistentul medical/asistentul social din compartimentul de primire a urgenţelor sau, după caz, din unitatea de primire a urgenţelor are următoarele obligaţii: - Hotararea 1103/2014 pentru aprobarea metodologiei privind realizarea obligaţiilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor şi profesioniştilor implicaţi în prevenirea şi intervenţia în cazurile de copii aflaţi în situaţie de risc de părăsire sau părăsiţi în unităţi sanitare

M.Of. 37

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2016
Art. 8
(1)Dacă la momentul internării gravida/mama se încadrează în situaţiile prevăzute la art. 2 lit. d), medicul/asistentul medical/asistentul social din compartimentul de primire a urgenţelor sau, după caz, din unitatea de primire a urgenţelor are următoarele obligaţii:
a)să solicite gravidei/mamei completarea Formularului-declaraţie prevăzut în anexa nr. 1;

b)să ataşeze la Foaia de observaţie formularul prevăzut la lit. a);
c)să fotografieze gravida/mama şi să aplice fotografia pe Formularul-declaraţie;
d)să solicite organului de poliţie competent la care este arondată unitatea sanitară desemnarea unui reprezentant care să se deplaseze de urgenţă la sediul unităţii sanitare în vederea identificării gravidei/părintelui/ocrotitorului legal/însoţitorului care nu deţine act de identitate; în cazul gravidei/mamei fără act de identitate poliţistul care a efectuat verificările întocmeşte, în termen de 24 de ore, un proces-verbal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, prin care se certifică identitatea acesteia, pe care se aplică o fotografie identică cu cea de pe Formularul-declaraţie prevăzut la lit. a).

(2)În situaţia în care gravida/mama, din pricina infirmităţii, a bolii sau din orice alte cauze nu poate completa Formularul-declaraţie, asistentul medical completează formularul şi face menţiunea despre această împrejurare, menţiunea astfel făcută ţinând loc de semnătură.