Art. 15. - Hotararea 11/2016 privind constituirea comisiilor de insolvenţă la nivel central şi teritorial prevăzute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice
M.Of. 50
În vigoare Versiune de la: 22 Ianuarie 2016
Art. 15
Aparatul tehnic al comisiei de insolvenţă la nivel teritorial pregăteşte lucrările acesteia şi are următoarele atribuţii principale:
a)pune la dispoziţia debitorilor formularul de cerere pentru deschiderea procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor şi, la cerere, acordă sprijin acestora în vederea completării;
b)primeşte şi înregistrează cererile debitorilor de deschidere a procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor, precum şi pe cele referitoare la aplicarea procedurii simplificate de insolvenţă;
c)asigură secretariatul tehnic al şedinţelor comisiei de insolvenţă;
d)întreprinde demersurile necesare pentru a sprijini comisia în îndeplinirea obligaţiei de informare a debitorului cu privire la efectele procedurii de insolvenţă pe bază de plan de rambursare a datoriilor;
e)înaintează comisiei un raport preliminar referitor la îndeplinirea condiţiilor de admisibilitate a cererii debitorului;
f)analizează procesul-verbal întocmit de administratorul procedurii privind neaprobarea planului de rambursare şi înaintează comisiei un raport preliminar referitor la respectarea condiţiilor prevăzute de lege în ceea ce priveşte votul asupra planului de rambursare şi conţinutul procesului-verbal;
g)verifică executarea planului de rambursare de către debitor, pe baza rapoartelor de informare întocmite de administrator, pe care le supune avizării comisiei;
h)verifică, la solicitarea membrilor comisiei, dacă debitorul, prin acţiunea sau omisiunea lui, pune în pericol executarea planului şi înaintează comisiei un raport de informare;
i)înaintează comisiei un raport de informare cu propunere de închidere a procedurii de insolvenţă, ca urmare a executării de către debitor a planului de rambursare a datoriilor; în cazul neexecutării planului de rambursare, elaborează un raport de informare cu propunere de închidere a procedurii, din motive neimputabile sau, după caz, imputabile, potrivit art. 43 alin. (1) şi (5) din Lege;
j)înaintează comisiei un raport de informare cu privire la posibilitatea de sesizare a instanţei în vederea închiderii procedurii de insolvenţă pe baza planului de rambursare a datoriilor şi, dacă este cazul, deschiderea procedurii judiciare de insolvenţă prin lichidare de active;
k)întreprinde măsurile necesare în vederea verificării bianuale a registrelor publice pentru identificarea eventualelor modificări ale situaţiei patrimoniale a debitorului, care ar justifica modificarea planului de rambursare a datoriilor, şi informează membrii comisiei;
l)întreprinde măsurile necesare pentru sprijinirea îndeplinirii de către comisie a atribuţiilor prevăzute la art. 66 alin. (2), art. 69 şi 70 din Lege, în derularea procedurii simplificate de insolvenţă;
m)întreprinde măsurile necesare în vederea îndeplinirii de către comisie a atribuţiilor prevăzute de Lege privind supravegherea debitorului după închiderea procedurii judiciare de insolvenţă prin lichidare de active;
n)înaintează comisiei un raport de informare cu privire la cererile privind situaţii de incompatibilitate ale administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice;
o)înaintează comisiei propuneri privind formarea profesională a aparatului tehnic;
p)urmăreşte modul în care se duc la îndeplinire deciziile sau alte atribuţii dispuse de preşedinte şi informează asupra eventualelor încălcări ale acestora;
q)elaborează, anual sau la cererea comisiei de insolvenţă la nivel central, rapoarte cu privire la dosarele în derulare;
r)îndeplineşte alte atribuţii dispuse de comisia de insolvenţă şi legate de derularea procedurii de insolvenţă, conform Legii.