Art. 10. - Documentul privind protecţia împotriva exploziilor demonstrează, în special, că: - Hotararea 1058/2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive

M.Of. 737

În vigoare
Versiune de la: 29 August 2006
Art. 10
(1)În vederea îndeplinirii obligaţiilor stabilite în art. 7, angajatorul asigură elaborarea şi actualizarea unui document, numit în continuare document privind protecţia împotriva exploziilor.
(2)Documentul privind protecţia împotriva exploziilor demonstrează, în special, că:
a)au fost determinate şi evaluate riscurile de explozie;
b)se iau măsuri adecvate pentru îndeplinirea obiectivelor prezentei hotărâri;
c)care sunt locurile care au fost clasificate pe zone conform anexei nr. 1;
d)care sunt locurile cărora li se aplică cerinţele minime stabilite în anexa nr. 2;
e)locul de muncă şi echipamentul de muncă, inclusiv dispozitivele de avertizare, sunt proiectate, realizate şi întreţinute conform normelor de protecţia muncii;
f)s-au luat măsuri pentru utilizarea în condiţii de securitate a echipamentului de lucru, în conformitate cu prevederile hotărârii Guvernului privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă, ce transpun Directiva Consiliului 89/655/CEE.
(3)Documentul privind protecţia împotriva exploziilor este elaborat anterior începerii activităţii şi actualizat de angajator când locul de muncă, echipamentul de lucru sau organizarea muncii suferă schimbări, extinderi ori transformări semnificative.
(4)Angajatorul poate combina evaluări ale riscurilor de explozii existente, documente sau alte rapoarte echivalente întocmite în conformitate cu alte dispoziţii ale legislaţiei naţionale prin care se transpun documente oficiale ale Uniunii Europene.