§ 210. - Hotarare din 2024 în Cauza Zăicescu şi Fălticineanu împotriva României
M.Of. 204
În vigoare Versiune de la: 10 Martie 2025
76. În sfârşit, Guvernul a susţinut că reclamanţii nu au respectat termenul de 6 luni în privinţa capetelor lor de cerere în temeiul Convenţiei. A susţinut că reclamanţii ar fi putut afla despre achitarea lui R.D. şi G.P. din raportul ICHR, care includea o trimitere specială la această achitare (supra, pct. 21). Raportul a fost la dispoziţia publicului şi a primit o atenţie sporită a mass-media, de la publicarea sa din 2004 (supra, pct. 19). În sprijinul acestei susţineri, Guvernul a menţionat că raportul ICHR este disponibil pe site-ul INSHR-EW şi că cea de-a doua reclamantă este membră a Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România, organizaţie care a participat la munca desfăşurată de Comisia Internaţională pentru Studierea Holocaustului în România (supra, pct. 18). De asemenea, acesta face trimitere la două cercetări istorice scrise în engleză în 2014 şi 2015 şi citate pe site-ul INSHR-EW şi la un alt articol publicat în 2014 într-o revistă românească de ştiinţe politice care comenta achitările (supra, pct. 67). Prin urmare, pe baza tuturor celor de mai sus, Guvernul a considerat că achitarea lui R.D. şi G.P. a fost o chestiune cunoscută de public şi că termenul de 6 luni pentru plângerea formulată de reclamanţi a început să curgă între 2004 şi 2015. Întrucât prezenta cerere a fost introdusă la 14 iulie 2016, capătul de cerere a fost formulat tardiv.