Art. 19. - Art. 19: Documente obligatoriu a fi încărcate de solicitant în vederea aprobării - Ghid de finantare din 2023 a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională
M.Of. 364
În vigoare Versiune de la: 12 Februarie 2025
Art. 19: Documente obligatoriu a fi încărcate de solicitant în vederea aprobării
(1)Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicaţie sunt:
a)actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
b)certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
c)certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
d)extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; nu vor fi admise extrasele de carte funciară cu menţiunea "neutilizabile în circuitul civil". Extrasele de carte funciară pot fi obţinute de solicitant şi în format electronic;
e)copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale cu destinaţie de locuinţă, trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.
(2)Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicaţie sunt:
a)certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
b)certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
c)extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; nu vor fi admise extrasele de carte funciară cu menţiunea "neutilizabile în circuitul civil". Extrasele de carte funciară pot fi obţinute de solicitant şi în format electronic.
(3)Documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) emise în format electronic vor fi încărcate de solicitanţi în aplicaţia informatică în acelaşi format în care au fost eliberate de autorităţile/instituţiile emitente. Nu se vor admite documentele reprezentând scan/imagine după documentul emis în format electronic.
(4)Documentele transmise vor atesta îndeplinirea criteriilor de eligibilitate la momentul înscrierii în aplicaţie.
(5)În măsura în care din documentele obligatoriu a fi încărcate nu se poate stabili cu certitudine eligibilitatea solicitantului ori a proiectului în raport cu momentul înscrierii în program, instalatorul validat are posibilitatea de a solicita clarificări, o singură dată, astfel:
a)completarea paginilor lipsă ale documentelor încărcate;
b)reîncărcarea documentelor emise online în forma autentică, astfel cum au fost transmise solicitantului de autorităţile/instituţiile emitente;
c)încărcarea unor documente care să clarifice eligibilitatea solicitantului.
(6)Instalatorul transmite solicitantului cererea de clarificare prin intermediul aplicaţiei.
(7)Solicitantul încarcă în aplicaţie răspunsul în maximum 10 zile de la cererea prevăzută la alin. (6).
(8)Atrage respingerea solicitantului:
a)lipsa unui document obligatoriu dintre cele prevăzute la alin. (1) şi (2);
b)ieşirea din perioada de valabilitate a unui document dintre cele prevăzute la alin. (1) şi (2);
c)neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate;
d)netransmiterea clarificărilor conform alin. (5);
e)netransmiterea clarificărilor în condiţiile prevăzute la alin. (7).
(9)În situaţia în care proprietarul imobilului este un minor, înscrierea în aplicaţie se va face de către reprezentantul legal al acestuia prin introducerea CNP-ului minorului şi încărcarea în aplicaţie a următoarelor documente:
a)certificatul de naştere/carte de identitate a minorului;
b)cartea de identitate a reprezentantului legal;
c)act administrativ/sentinţă judecătorească cu privire la reprezentarea minorului, după caz;
d)documentele prevăzute la alin. (1) emise pe numele minorului sau a reprezentantului legal.