Art. 17. - Art. 17: Proceduri privind analiza documentelor depuse de către solicitant, în vederea aprobării finanţării - Ghid de finantare din 2020 a Programului privind efectuarea de lucrări destinate creşterii eficienţei energetice în locuinţe unifamiliale, beneficiari persoane fizice

M.Of. 678

În vigoare
Versiune de la: 10 Septembrie 2020
Art. 17: Proceduri privind analiza documentelor depuse de către solicitant, în vederea aprobării finanţării
(1)Acceptarea are loc în urma analizei cuprinsului documentelor conţinute în dosarul de finanţare, efectuată de către o comisie de analiză, care înaintează propunerile sale Comitetului director.
(2)Comisia de analiză verifică îndeplinirea conformităţii documentelor şi a criteriilor de eligibilitate, completând grilele de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitanţilor, a proiectelor şi a cheltuielilor legate de acestea, conform formularelor prevăzute în anexele nr. 3 şi nr. 4 la prezentul ghid.
(3)În următoarele situaţii, Autoritatea poate solicita, o singură dată pentru un dosar de finanţare, completări/clarificări care să ateste îndeplinirea criteriilor de eligibilitate la data înscrierii în aplicaţia informatică:
a)cererea de finanţare sau documentele depuse sunt ilizibile, conţin ştersături ori modificări, sau sunt incomplete;
b)cererea de finanţare nu este completată prin tehnoredactare;
c)documentele sunt prezentate sub altă formă decât cea solicitată în ghid.
(4)Autoritatea publică săptămânal, în vederea remedierii, pe pagina de internet a AFM lista dosarelor de finanţare pentru care se pot transmite completări/clarificări.
(5)În termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării listei prevăzute la alin. (4), solicitantul are posibilitatea să transmită documente în vederea remedierii motivelor care pot duce la respingerea cererii de finanţare, în plic sigilat, la registratura Autorităţii sau prin poştă/curier, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data depunerii la poştă/curier să nu depăşească data-limită de transmitere a documentelor. Pe plic se va menţiona numele programului, numele şi prenumele solicitantului, codul unic de înscriere a cererii de finanţare în aplicaţia informatică şi faptul că documentele sunt destinate remedierii dosarului de finanţare.
(6)Atrag respingerea dosarului de finanţare:
a)lipsa corespondenţei dintre codul numeric personal (CNP) al solicitantului, înscris în aplicaţia informatică, şi CNP înscris în cartea de identitate depusă la dosar, caz în care comisia de analiză nu mai verifică îndeplinirea conformităţii documentelor şi a criteriilor de eligibilitate;
b)lipsa unui document, neprezentarea la termenul stabilit ori ieşirea sa din perioada de valabilitate;
c)neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate;
d)lipsa remedierii motivelor prevăzute la alin. (3), în termenul stabilit.
(7)În situaţia în care, din analiza documentelor rezultă un motiv de respingere şi un motiv de respingere cu posibilitate de remediere, cererea de finanţare va fi respinsă.
(8)Comisia de analiză verifică documentele depuse de către solicitant în vederea remedierii motivelor care pot duce la respingerea cererii de finanţare şi propune acceptarea/ respingerea dosarului de finanţare.
(9)Preşedintele comisiei de analiză sau înlocuitorul acestuia înaintează Comitetului director al Autorităţii: centralizatoarele cuprinzând solicitanţii propuşi spre acceptare, centralizatoarele cuprinzând solicitanţii propuşi spre respingere în urma analizei, cu indicarea motivelor care stau la baza propunerii de respingere. CD analizează şi aprobă lista proiectelor propuse spre respingere. În vederea aprobării listei proiectelor propuse spre respingere, CD poate solicita Comisiei orice document relevant. CD poate propune Comitetului de avizare aprobarea unuia sau mai multor proiecte care au fost înaintate de către preşedintele comisiei de analiză sau înlocuitorul acestuia, cu propunere de respingere după ce, în prealabil, a/au fost avizat/e în cadrul CD.