§ 34. - Decizia 883/2011 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor anexelor la Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate publică, care cuprind referiri la valoarea salariilor de bază minime brute egale cu 440-880 RON, precum şi ale art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului didactic din învăţământ, salarizat potrivit Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic

M.Of. 668

În vigoare
Versiune de la: 20 Septembrie 2011
Pe fondul cauzei, Curtea reţine că, potrivit art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 1.825/2006 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.025 din 22 decembrie 2006, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată a fost stabilit la 390 lei lunar. Or, salariile de bază minime brute care pot fi stabilite în baza celor două acte normative criticate nu pot, în niciun caz, coborî sub acest nivel (spre exemplu, salariul de bază minim brut stabilit în baza Ordonanţei Guvernului nr. 10/2007 este de cel puţin 412 RON). Faptul că valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 11/2007 este mai mică decât salariul de bază minim brut nu poate duce la concluzia că automat şi salariul persoanei în cauză este mai mic decât salariul minim brut pe ţară garantat, întrucât, spre exemplu, cel mai mic asemenea coeficient aplicat în concret este de 1,868, care, înmulţit cu valoarea coeficientului, este superior salariului de bază minim brut pe ţară garantat. Ceea ce trebuie reţinut este că valoarea salariilor de bază brute trebuie raportată la cuantumul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată în anul de referinţă, şi nu la cuantumul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată în anul introducerii acţiunii în faţa instanţei judecătoreşti.