§ 10. - Decizia 816/2015 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 alin. (5) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, coroborat cu art. 8 - capitolul VIII - anexa VI din Legea-cadru nr. 284/2010 şi cu art. 1 alin. (1) şi (2) şi art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, precum şi a dispoziţiilor art. 17 alin. (5) din Legea nr. 303/2004 privind Statutul judecătorilor şi procurorilor coroborat cu nota 1 - capitolul I - anexa VI din Legea-cadru nr. 284/2010 şi cu art. 74 alin. (1) şi art. 86 din Legea nr. 303/2004

M.Of. 165

În vigoare
Versiune de la: 4 Martie 2016
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că, deşi intenţia legiuitorului a fost aceea de a asigura un sistem de salarizare unitar, după intrarea în vigoare a Legii-cadru nr. 284/2010, prin mai multe acte normative, s-a stabilit ultraactivitatea unor reglementări anterioare în domeniul salarizării personalului bugetar. Aceste dispoziţii legale, coroborate cu prevederile art. 10 şi ale art. 11 din Legea-cadru nr. 284/2010, care instituiau un sistem de salarizare bazat pe clase şi coeficienţi de salarizare, au condus la existenţa unor discriminări în stabilirea şi acordarea drepturilor salariale unor persoane aflate în situaţii similare. Astfel, s-a ajuns ca, la condiţii de muncă şi de vechime egale, un magistrat să fie retribuit diferenţiat în funcţie de data la care a împlinit o anumită vechime în muncă - respectiv înainte sau după data de 1 ianuarie 2010.