§ 10. - Decizia 784/2018 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, precum şi a dispoziţiilor art. 25, art. 28 alin. (1)-(3), art. 29 alin. (3), art. 30 şi art. 122 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat

M.Of. 349

În vigoare
Versiune de la: 7 Mai 2019
8. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul părţii prezente, care precizează că depune şi note scrise redactate de avocatul sau care nu s-a putut prezenta, fiind plecat din ţară. Astfel, arată că a ieşit în rezervă, cu pensie militară, din 2006, odată cu restructurarea Armatei, efectuată în vederea aderării României la NATO. În timp, pensia sa a suferit numeroase transformări, în sensul că a fost ori pensie contributivă ori necontributivă, în prezent având acest din urmă regim. Din anul 2006 a muncit şi a contribuit la sistemul de contribuţii sociale civile. Prin Legea nr. 223/2015 i s-a actualizat pensia militară, dar arată că "toţi cei 10 ani în care a muncit după ieşirea la pensie au fost calculaţi ca simplă vechime la pensia militară, fără niciun efect, având în vedere că oricum îndeplinea condiţiile de vechime de 25 ani". Consideră că "nu vor fi niciodată valorificate contribuţiile sale la sistemul public de pensii realizate timp de 10 ani". Mai departe apreciază că "legea îi permite să contribuie de acum înainte, pentru a avea o pensie civilă, dar cu pierderea celor 10 ani". Autorul excepţiei de neconstituţionalitate pune în discuţie în ce măsură va putea spera că va obţine o astfel de pensie, întrucât "un alt guvern poate schimba modalitatea de actualizare a pensiilor, că se adaugă şi ceea ce mai munceşte în continuare şi susţine că este în pericol să nu obţină niciodată acest drept în mod efectiv, ci doar scriptic".