§ 9. - Decizia 76/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 153 lit. e) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice şi ale părţii a III-a pct. 1 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 56/2012 pentru aprobarea criteriilor şi normelor de diagnostic clinic, diagnostic funcţional şi de evaluare a capacităţii de muncă pe baza cărora se stabileşte aptitudinea şi încadrarea în grade de invaliditate pentru cadrele militare, soldaţii şi gradaţii voluntari, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare

M.Of. 678

În vigoare
Versiune de la: 24 Iulie 2023
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia arată că, potrivit dispoziţiilor legale, raportul de expertiză medico-legală prin care a fost încadrat în gradul III de invaliditate - risc foarte înalt, incapacitate adaptivă de 60% şi deficienţă funcţională medie nu poate fi contestat, deoarece, după ce a fost întocmit, până la prezentarea în faţa instanţei de judecată, a fost avizat de Comisia Centrală de Expertiză, ceea ce încalcă dreptul la un proces echitabil atât timp cât, potrivit legii, nu există posibilitatea modificării acestui raport sau a contestării lui în instanţă. Astfel, un militar nemulţumit de efectuarea unei expertize medicale nu mai are deschisă nicio altă posibilitate de a se adresa unei entităţi medicale prin intermediul instanţei care să cenzureze sau să modifice un raport medico-militar.