§ 63. - Decizia 74/2024 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile cu privire la interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. h)-j) şi alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, cu modificările şi completările ulterioare, raportate la dispoziţiile art. 3 alin. (3) şi (4) din Normele metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 41

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025
24. Astfel, potrivit art. 371 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare (Codul administrativ), "Funcţionarul public este persoana numită, în condiţiile legii, într-o funcţie publică", spre deosebire de personalul contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, care este încadrat, iar nu "numit", pe o funcţie de execuţie, conform art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare (Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022); totodată, potrivit art. 21 alin. (11) şi art. 2719 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare (Legea nr. 360/2002), doar poliţiştii sunt numiţi în prima funcţie sau mutaţi în interesul serviciului, în vreme ce personalul contractual nu este numit, ci este supus acordului părţilor rezultat din contractul de muncă, şi nici mutat în interesul serviciului, ci, în conformitate cu dispoziţiile Codului muncii, poate fi detaşat sau delegat.