§ 29. - Decizia 735/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 8 alin. (11) coroborate cu cele ale art. 1 alin. (1) lit. b) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, precum şi cu cele ale art. 25 alin. (4) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

M.Of. 545

În vigoare
Versiune de la: 26 Mai 2021
25. Tribunalul Neamţ - Secţia I civilă şi de contencios administrativ, în dosarele nr. 959D/2019, nr. 960D/2019, nr. 961D/2019, nr. 1.334D/2019, nr. 1.463D/2019, nr. 1.520D/2019, nr. 1.612D/2019, nr. 1.614D/2019, nr. 1.615D/2019, nr. 1.799D/2019, nr. 1.800D/2019, nr. 2.076D/2019, nr. 2.077D/2019, nr. 2.078D/2019, nr. 2.079D/2019, nr. 2.080D/2019, nr. 2.841D/2019, nr. 2.842D/2019, nr. 3.145D/2019, nr. 3.146D/2019, nr. 20D/2020, nr. 21D/2020, nr. 170D/2020, nr. 171D/2020, nr. 172D/2020, nr. 173D/2020, nr. 338D/2020 şi nr. 339D/2020, consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Cu privire la aceasta se arată că prevederile legale invocate au mai făcut obiectul controlului de constituţionalitate, Curtea, prin deciziile nr. 459 din 16 iunie 2015 şi nr. 370 din 31 mai 2018, constatând că acestea sunt constituţionale. Tribunalul apreciază că aspectele invocate vizează de fapt o modificare legislativă care este considerată necesară de autorii excepţiei de neconstituţionalitate prin raportare la particularitatea tarifului de trecere, tarif care prezintă diferenţe faţă de tariful de utilizare a drumurilor naţionale ce se presupune că se achită de orice utilizator care se află în posesia unui autovehicul care este înmatriculat şi, prin urmare, este apt să circule pe drumurile publice. Nu se pune problema unei neconstituţionalităţi a prevederilor legale supuse controlului de constituţionalitate, ci a adoptării unei soluţii legislative care să fie potrivită cu particularităţile tarifului de trecere.