§ 22. - Decizia 735/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 8 alin. (11) coroborate cu cele ale art. 1 alin. (1) lit. b) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, precum şi cu cele ale art. 25 alin. (4) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

M.Of. 545

În vigoare
Versiune de la: 26 Mai 2021
18. Se susţine că textele de lege criticate aduc atingere şi dreptului la un proces echitabil consacrat de art. 21 alin. (3) din Constituţie, drept complex ce are mai multe componente. Una dintre componente, potrivit celor reţinute prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 903 din 6 iulie 2010, este dreptul destinatarului normei de a fi informat într-o manieră lipsită de ambiguităţi asupra comportamentelor interzise pe care este obligat să le evite. Or, potrivit textelor de lege criticate, contravenientul nu poate să înţeleagă cu uşurinţă dacă are sau nu obligaţia legală de a achita tariful de trecere, neexistând o prevedere legală specială pentru situaţia sa de societate care închiriază contra cost autoturisme, în temeiul căreia să aibă posibilitatea de a achita tariful anterior sancţionării sale. Totodată, neclaritatea textului legal criticat se datorează şi lipsei de corelare cu prevederile art. 25 alin. (4) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, potrivit căruia clienţii suportă, în afara contractului, costurile taxelor de drum.