§ 30. - Decizia 713/2020 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor notei din anexa nr. II/2 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, a dispoziţiilor art. 15 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a dispoziţiilor art. 14 din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

M.Of. 120

În vigoare
Versiune de la: 4 Februarie 2021
24. Dincolo însă de aceste observaţii, Curtea reţine că prevederile criticate conţin dispoziţia potrivit căreia "În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea pot fi acordate, cu respectarea prevederilor legale, următoarele categorii de sporuri [...]". Legiuitorul stabileşte, într-adevăr, caracterul facultativ al acordării sporurilor. Dreptul de acordare a acestora a fost delegat către ministrul sănătăţii. Cu toate acestea, Curtea reţine că legiuitorul nu a acordat acestuia o putere de apreciere nelimitată, având în vedere menţiunea explicită cu respectarea prevederilor legale. Prin urmare, ordonatorul de credit va putea uza de puterea acordată de către legiuitor numai dacă va respecta inclusiv art. 3 lit. d) din Legea-cadru nr. 330/2009 care stabileşte, ca principiu al salarizării, şi pe cel al echităţii şi coerenţei - prin crearea de oportunităţi egale şi remuneraţie egală pentru muncă de valoare egală pe baza principiilor şi normelor unitare privind stabilirea şi acordarea salariului şi a celorlalte drepturi de natură salarială ale personalului din sectorul bugetar.