§ 10. - Decizia 693/2016 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura
M.Of. 62
În vigoare Versiune de la: 25 Ianuarie 2017
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autoarea acesteia susţine că în secţiunea a 5-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 se reglementează practicarea pescuitului recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale. Apreciază că prevederile legale criticate sunt neconstituţionale, întrucât sintagma pescuit recreativ/sportiv este improprie, existând recunoscut pescuitul sportiv ca ramură sportivă în Registrul sportiv din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului şi care intră sub directa reglementare a Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000. În acest context, apreciază că există o dublă reglementare, una prin Legea nr. 69/2000 şi alta prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008, care nu pot fi aplicate simultan deoarece sunt reglementări diferite pentru aceeaşi activitate. Menţionează astfel că, potrivit art. 1 alin. (2) din Legea nr. 69/2000, prin educaţie fizică şi sport se înţelege toate formele de activitate fizică menite, printr-o participare organizată sau independentă, să exprime sau să amelioreze condiţia fizică şi confortul spiritual, să stabilească relaţii sociale civilizate şi să conducă la obţinerea de rezultate în competiţii de orice nivel. Autoarea excepţiei consideră că prin prevederile criticate din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 sunt introduse reglementări care modifică în tot prevederile art. 37 din Legea nr. 69/2000, cu consecinţa încălcării dispoziţiilor art. 49 alin. (5) din Constituţie, care prevăd obligaţia autorităţilor publice de a asigura condiţiile pentru participarea liberă a tinerilor la viaţa sportivă a ţării, în sensul că se îngrădeşte acest drept constituţional al cetăţeanului prin impunerea de condiţii speciale pentru practicarea pescuitului sportiv, precum şi art. 53 din Constituţie, prin restrângerea dreptului de reglementare stabilit de art. 37 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 69/2000 în favoarea Federaţiei Române de Pescuit Sportiv, care este singura abilitată de lege să emită reglementări pe această ramură sportivă. Arată, totodată, că prin folosirea sintagmei pescuit recreativ/sportiv în definirea acestei activităţi se restrânge dreptul Federaţiei Române de Pescuit Sportiv doar la activităţi competiţionale oficiale şi nu la toate activităţile sportive, aşa cum prevede Legea nr. 69/2000.