§ 45. - Decizia 67/2019 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 587 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală cu referire la art. 97 alin. (1), (2), (3), (6), (10), (11) şi (13) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

M.Of. 388

În vigoare
Versiune de la: 17 Mai 2019
24. Aşa fiind, atât componenţa comisiei pentru liberare condiţionată, cât şi actele emise de aceasta au un caracter administrativ-jurisdicţional, care însă nu contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 124 alin. (2) şi (3) referitor la înfăptuirea justiţiei. Aceasta, întrucât judecătorul de supraveghere a privării de libertate este desemnat de către preşedintele curţii de apel din care face parte instanţa în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea, pentru a îndeplini atribuţiile prevăzute la art. 9 din Legea nr. 254/2013, el aparţinând prin urmare, în mod exclusiv, puterii judecătoreşti. Mai mult, în perioada exercitării acestor atribuţii, judecătorul astfel delegat nu desfăşoară alte activităţi de natură jurisdicţională sau administrativă în cadrul instanţei de care aparţine, aspect reglementat la art. 9 alin. (1) teza a doua din Legea nr. 254/2013, conform căruia "pe durata exercitării atribuţiilor privind supravegherea executării pedepselor şi a măsurilor privative de libertate, judecătorii nu pot desfăşura alte activităţi la instanţa din cadrul căreia au fost desemnaţi".