§ 10. - Decizia 67/2019 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 587 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală cu referire la art. 97 alin. (1), (2), (3), (6), (10), (11) şi (13) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

M.Of. 388

În vigoare
Versiune de la: 17 Mai 2019
6. Tribunalul Constanţa - Secţia penală apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Referitor la pretinsa neconstituţionalitate a prevederilor art. 587 alin. (2) din Codul de procedură penală se face trimitere la art. 8 şi art. 9 din Legea nr. 254/2013 şi se arată că judecătorul de supraveghere a privării de libertate face parte din puterea judecătorească, îndeplinind însă atribuţii speciale, reglementate de legea privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Se arată, de asemenea, că acest judecător desfăşoară o activitate administrativă, când exercită supravegherea şi controlul legalităţii executării pedepselor, când prezidează comisia pentru acordarea liberării condiţionate şi în procedura refuzului de hrană, şi o activitate jurisdicţională, când soluţionează plângerile persoanelor condamnate. Se mai arată că un astfel de judecător nu desfăşoară alte activităţi la instanţa din cadrul căreia a fost desemnat. Se susţine că, pentru aceste motive, textele criticate nu contravin dispoziţiilor constituţionale invocate de autorul excepţiei. Cu privire la pretinsa neconstituţionalitate a prevederilor art. 587 alin. (1) şi alin. (2) cu referire la art. 97 alin. (1), (2), (3), (6), (10), (11) şi (13) din Legea nr. 254/2013 sunt invocate dispoziţiile art. 550 şi art. 551 din Codul de procedură penală şi se susţine că dispoziţiile legale conform cărora termenul după expirarea căruia propunerea sau cererea de liberare condiţionată poate fi reînnoită curge de la rămânerea definitivă a hotărârii de soluţionare a contestaţiei împotriva sentinţei de respingere a propunerii de liberare condiţionată sunt constituţionale.