§ 14. - Decizia 662/2020 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 24, art. 25 alin. (1) şi ale art. 38 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi ale art. 10 alin. (1) lit. b) din capitolul VIII din anexa nr. V la Legea-cadru nr. 153/2017, ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2018 privind unele măsuri fiscal-bugetare

M.Of. 59

În vigoare
Versiune de la: 19 Ianuarie 2021
10. În continuare, autorii excepţiei consideră că prevederile art. 10 alin. (1) lit. b) din capitolul VIII din anexa nr. V la Legea-cadru nr. 153/2017 încalcă art. 1 alin. (3) şi (5) din Constituţie, prin neacordarea procentului de majorare pentru funcţiile de conducere. Astfel, autorii susţin că, la data de 1 ianuarie 2018, conform ordinelor de salarizare emise, nu s-a acordat niciun procent de majorare aferent funcţiilor de conducere, în condiţiile în care prin actul contestat se face referire la funcţiile de conducere ocupate (procuror general, 10%, prim procuror adjunct, 8%, procuror şef secţie, 5%). Potrivit textului de lege menţionat, acestea sunt denumite procent de majorare, de natură a reflecta atribuţiile funcţiei de conducere, prin excepţie de la categoria celor generale, individualizate la art. 25 din legea-cadru referitor la sporuri, compensaţii, adaosuri, prime, indemnizaţii, inclusiv pentru hrană, ceea ce reflectă intenţia legiuitorului de a nu le include în această ultima categorie, în legătură cu care a dispus limitarea într-un cuantum total de 30%. Astfel, din perspectiva previzibilităţii, pe lângă această diferenţă de denumire, se constată că legea nu cuprinde nicio normă tranzitorie care să se refere la majorarea acordată pentru funcţiile de conducere prevăzute de art. 10 alin. (1) lit. b). Având în vedere şi caracterul de normă specială al acestei dispoziţii, inclusă în capitolul VIII - Reglementări specifice personalului din sistemul justiţiei din anexa nr. V la Legea-cadru nr. 153/2017, autorii excepţiei apreciază ca neconstituţionale aceste prevederi legale, care ar trebui interpretate în sensul acordării procentelor de majorare din momentul intrării în vigoare a actului normativ, conform principiului imediatei aplicări a legii.