§ 13. - Decizia 662/2020 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 24, art. 25 alin. (1) şi ale art. 38 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi ale art. 10 alin. (1) lit. b) din capitolul VIII din anexa nr. V la Legea-cadru nr. 153/2017, ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2018 privind unele măsuri fiscal-bugetare

M.Of. 59

În vigoare
Versiune de la: 19 Ianuarie 2021
9. De asemenea, prin modalitatea de acordare a sporurilor stabilită de art. 25 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 se încalcă dreptul la muncă şi dreptul de proprietate, în componenta lor privind dreptul la salariu prevăzute de dispoziţiile art. 41 şi art. 44 din Constituţie. Astfel, prin procedeul utilizat de recalculare a sporurilor în funcţie de modificarea cuantumului salariilor de bază ale fiecărui ordonator se încalcă şi principiul transparenţei mecanismului de stabilire a drepturilor salariale, în sensul asigurării predictibilităţii salariale pentru personalul din sectorul bugetar, a dreptului la muncă, precum şi a securităţii raporturilor juridice. În consecinţă, autorii excepţiei solicită constatarea neconstituţionalităţii dispoziţiilor art. 25 şi art. 38 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu efectul aplicării dispoziţiilor legale aflate în vigoare, art. 4 şi 5 din secţiunea 1 a capitolului VIII din anexa nr. V la legea-cadru, în sensul acordării, începând cu 1 ianuarie 2018 a sporurilor în cuantumul total de 45% raportat la salariul de bază lunar.