§ 38. - Decizia 661/2022 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. II alin. (3) lit. b) din Legea nr. 152/2017 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, ale art. VII, în ansamblul său, şi ale art. VII pct. 2 şi 3, în special, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2017 privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, precum şi ale art. 85 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor

M.Of. 394

În vigoare
Versiune de la: 9 Mai 2023
23. În jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a statuat cu valoare de principiu că stabilirea sistemului de salarizare pentru sectorul bugetar este un drept şi o obligaţie a legiuitorului (Decizia nr. 108 din 14 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 8 martie 2006) şi că stabilirea principiilor şi a condiţiilor de acordare a drepturilor salariale personalului bugetar intră în atribuţiile exclusive ale legiuitorului (Decizia nr. 706 din 11 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 714 din 23 octombrie 2007). Ţinând cont de această jurisprudenţă, aplicată la conţinutul normativ al dispoziţiilor criticate, Curtea constată că susţinerea autorului excepţiei de neconstituţionalitate este neîntemeiată, legiuitorul având competenţa exclusivă de a stabili majorări ale cuantumului salariului de bază pentru personalul plătit din fonduri publice, în acest sens fiind atât dispoziţiile criticate, cât şi cele ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2017.