§ 34. - Decizia 66/2025 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 lit. b) şi d) şi ale art. 6 alin. (1) lit. b) şi d) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor

M.Of. 744

În vigoare
Versiune de la: 8 August 2025
22. În ceea ce priveşte celelalte chestiuni învederate, Curtea observă că acestea ţin de interpretarea şi aplicarea legii de către autorităţile îndrituite cu efectuarea controlului, constatarea şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale prevăzute de Legea nr. 363/2007, iar, în măsura în care sunt nemulţumiţi de modul în care s-a stabilit atragerea răspunderii contravenţionale în materia protecţiei consumatorilor, comercianţii, în virtutea art. 16 din Legea nr. 363/2007, pot apela la dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, cu excepţiile prevăzute de lege. În acest context, instanţa competentă să soluţioneze plângerea, după ce verifică dacă aceasta a fost introdusă în termen, ascultă pe cel care a făcut-o şi pe celelalte persoane citate, dacă aceştia s-au prezentat, administrează orice alte probe prevăzute de lege, necesare în vederea verificării legalităţii şi temeiniciei procesului-verbal, şi hotărăşte asupra sancţiunii, despăgubirii stabilite, precum şi asupra măsurii confiscării.