§ 19. - Decizia 605/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 24 alin. (1^1) şi (3) şi ale art. 27 alin. (2^3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 493

În vigoare
Versiune de la: 28 Mai 2024
15. De asemenea, în motivarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (23) din Legea nr. 18/1991, în forma modificată prin art. I pct. 2 din Legea nr. 263/2022 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, se mai susţine lipsa de previzibilitate şi în privinţa noţiunii de "carte financiară", arătându-se că noţiunea nou-introdusă nu este definită, astfel încât este imposibil de analizat de către instanţele judecătoreşti. Totodată, se susţine că "nu este stabilit modul de punere în aplicare a textului legal criticat, mai exact modul concret de punere în posesie, cum ar fi, de exemplu, indicarea numărului de anexă în care trebuie înscrişi petiţionarii". Totodată, "având în vedere faptul că una dintre condiţiile prevăzute de art. 27 alin. (23) din Legea nr. 18/1991 este ca terenul să se afle în proprietatea statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, nu se stabileşte modalitatea de trecere din patrimoniul persoanelor juridice mai sus amintite, la dispoziţia comisiilor locale, a terenurilor în cauză". Prin urmare, se susţine că legiuitorul ar fi trebui să reglementeze în mod concret procedura de urmat pentru îndeplinirea obligaţiilor comisiilor locale de fond funciar, atât pe cale administrativă, cât şi în cazul în care se impune punerea în executare a unei hotărâri judecătoreşti, pronunţată în baza art. 27 alin. (23) din Legea nr. 18/1991.