§ 15. - Decizia 605/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 24 alin. (1^1) şi (3) şi ale art. 27 alin. (2^3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 493

În vigoare
Versiune de la: 28 Mai 2024
11. Se mai arată că sintagma "registrele agricole sau registrele cadastrale", cuprinsă în art. 27 alin. (23) lit. a) din Legea nr. 18/1991 este imprecisă, întrucât "pentru registrele agricole nu este indicat elementul temporal, şi anume dacă se solicită ca persoanele solicitante să fi fost înscrise în registrele agricole anterioare sau posterioare anului 1990". De asemenea, nu este definită nici noţiunea de "registre cadastrale" şi nu este precizat dacă este vorba despre registrele cadastrale care au fost ţinute ca formă de evidenţă înainte de anul 1990 şi care aveau legătură şi cu terenurile deţinute de fostele cooperative agricole de producţie sau dacă sintagma se referă la noţiunea de "cadastru" folosită în prezent, cu atât mai mult cu cât această noţiune a avut sensuri diferite de-a lungul timpului. Se mai susţine că nici reglementarea condiţiei ca terenul să fie în proprietatea statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cuprinsă în art. 27 alin. (23) lit. b) din Legea nr. 18/1991, nu este suficient de explicită, în condiţiile în care situaţia juridică a terenurilor intravilane care se află în proprietatea statului şi în administrarea primăriilor a fost deja reglementată, dreptul de proprietate constituindu-se în favoarea unităţilor administrativ-teritoriale, odată cu adoptarea art. 36 alin. (1) din Legea nr. 18/1991, astfel că aceleaşi terenuri nu pot avea o dublă reglementare.