§ 7. - Decizia 593/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, ale art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu incidenţă în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al protecţiei civile şi ale art. II pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2021 pentru modificarea art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, precum şi pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă

M.Of. 507

În vigoare
Versiune de la: 30 Mai 2025
5. Autorul excepţiei solicită admiterea criticilor formulate, susţinând că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 a fost adoptată cu încălcarea prevederilor art. 116 alin. (2) din Constituţie, referitoare la înfiinţarea organelor de specialitate din subordinea Guvernului, ale art. 117 alin. (2) din Constituţie care stabilesc posibilitatea Guvernului de a înfiinţa astfel de organe doar cu avizul Curţii de Conturi şi ale art. 1 alin. (5) din Constituţie, întrucât nu s-a făcut dovada solicitării acestui aviz. De asemenea, întrucât lipseşte fişa financiară care de regulă însoţeşte un act normativ, nu sunt estimate cheltuielile bugetare pe care le implică înfiinţarea noilor organe de specialitate, respectiv a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi şi a Comitetului naţional pentru situaţii speciale de urgenţă, ceea ce contravine prevederilor art. 138 alin. (5) din Constituţie.