§ 30. - Decizia 593/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, ale art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu incidenţă în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al protecţiei civile şi ale art. II pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2021 pentru modificarea art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, precum şi pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă

M.Of. 507

În vigoare
Versiune de la: 30 Mai 2025
23. Fiind un organ din structura administraţiei publice centrale de specialitate, aflat în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă poate fi înfiinţat atât printr-un act de reglementare primară, în temeiul art. 116 alin. (2) din Constituţie, cât şi printr-un act de reglementare secundară, în temeiul art. 117 alin. (2) din Constituţie, coroborat cu art. 11 lit. o) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor. Având în vedere aceste considerente, Curtea apreciază că nu poate fi reţinută critica de neconstituţionalitate raportată la dispoziţiile art. 117 alin. (2) din Constituţie.