§ 51. - Decizia 591/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 alin. (1), ale art. 3 alin. (1), ale art. 17 şi ale art. 50 lit. a) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor

M.Of. 556

În vigoare
Versiune de la: 16 Iunie 2025
47. Judecătoria Medgidia, Judecătoria Constanţa - Secţia civilă şi Tribunalul Constanţa - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi-au exprimat opinia în sensul caracterului neîntemeiat al excepţiei de neconstituţionalitate. În ceea ce priveşte critica referitoare la necorelarea dispoziţiilor din Legea nr. 303/2003 cu prevederile Legii nr. 289/2005 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 203/1994, instanţele constată că, în jurisprudenţa sa (Decizia nr. 76 din 25 aprilie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 27 iulie 2000), Curtea a reţinut că în exercitarea controlului de constituţionalitate, aceasta are competenţa de a se pronunţa asupra constituţionalităţii legilor şi ordonanţelor criticate prin raportare la dispoziţiile sau principiile consacrate de Legea fundamentală, iar nu de a corobora sau corela diversele acte normative ce fac parte din dreptul intern. Coordonarea legislativă ţine de competenţa puterii legiuitoare, iar aspectele sale tehnice fac parte din atribuţiile Consiliului Legislativ. De asemenea, Curtea nu este competentă să se pronunţe în cazul în care se solicită coroborarea mai multor acte normative prin raportare la o situaţie dată, aceasta ţinând de competenţa instanţei de judecată (interpretarea şi aplicarea legii).