§ 15. - Decizia 578/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar, ale art. 1 alin. (5) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice, ale art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, ale art. II alin. (7) din Legea nr. 152/2017 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, precum şi ale art. 7 lit. b) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

M.Of. 298

În vigoare
Versiune de la: 10 Aprilie 2023
11. Tribunalul Argeş - Secţia civilă - Complet specializat de contencios administrativ şi fiscal consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă în ceea ce priveşte dispoziţiile art. 1 alin. (5) din Legea nr. 285/2010, care, prin Decizia nr. 51 din 4 februarie 2020, au fost declarate neconstituţionale, şi neîntemeiată în ceea ce priveşte celelalte dispoziţii legale criticate. Instanţa reţine că actele normative aplicabile în cauză reflectă voinţa legiuitorului de la momentul adoptării acestora, astfel că nu pot rămâne neaplicate, o altfel de interpretare fiind de natură să contravină principiului separaţiei puterilor, consacrat în art. 1 alin. (4) din Constituţie, precum şi prevederilor art. 61 alin. (1) din Constituţie, conform cărora Parlamentul şi, prin delegare legislativă, Guvernul sunt singurele autorităţi publice care au competenţa de a institui, modifica şi abroga norme juridice de aplicare generală, separat de instanţele judecătoreşti, care nu au o asemenea competenţă, acestea fiind chemate să realizeze justiţia potrivit art. 126 alin. (1) din Legea fundamentală, adică să soluţioneze, aplicând legea, litigiile dintre subiecţii de drept cu privire la existenţa, întinderea şi exercitarea drepturilor lor subiective. Pentru aceste motive, instanţa apreciază că dispoziţiile legale criticate sunt conforme cu art. 41 alin. (2) din Constituţie.