§ 14. - Decizia 573/2021 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 24 alin. (4) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, modificate prin art. I pct. 21 din Legea nr. 212/2018 pentru modificarea şi completarea Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 şi ale art. 24 alin. (4) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, în forma anterioară modificării operate prin Legea nr. 212/2018, în interpretarea dată prin Decizia nr. 12 din 22 februarie 2018, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept

M.Of. 1185

În vigoare
Versiune de la: 15 Decembrie 2021
10. De asemenea, în situaţia în care instanţei învestite cu cererea în temeiul art. 24 alin. (4) din Legea nr. 554/2004 i se impune să fixeze suma doar în cazul în care obligaţia nu a fost executată de către debitor, aceasta e pusă în situaţia de a încălca autoritatea de lucru judecat a instanţei învestite cu cererea în temeiul art. 24 alin. (3) din Legea nr. 554/2004 şi de a i se substitui în atribuţii. Astfel, deşi, în temeiul art. 24 alin. (3) din Legea nr. 554/2004, creditorul obţinuse cele două sancţiuni, cu menţionarea curgerii lor pe zi de întârziere raportat la data rămânerii definitive a titlului executoriu şi până la executarea obligaţiei, în faţa instanţei învestite cu cererea în temeiul art. 24 alin. (4) din Legea nr. 554/2004, aceste sancţiuni se vor dovedi iluzorii, contrar securităţii raporturilor juridice, aşa cum ele se nasc dintr-o hotărâte judecătorească definitivă, în care debitorul e sancţionat pentru vătămarea dreptului creditorului: la executarea integrală, exactă şi la timp a obligaţiei.