§ 91. - Decizia 55/2014 privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Deciziei civile nr. 118A din 18 iunie 2013 şi a încheierii de şedinţă din 11 iunie 2013 a Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a IX-a civilă şi pentru cauze privind proprietatea intelectuală, conflicte de muncă şi asigurări sociale, pronunţată în Dosarul nr. 8.772/2/2011

M.Of. 428

În vigoare
Versiune de la: 11 Iunie 2014
Completul arbitral a încălcat dispoziţiile art. 123 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 coroborat cu art. 105 lit. g) şi art. 1233 din aceeaşi lege, având în vedere că a împiedicat titularii de drepturi să îşi gestioneze în mod individual drepturile de punere la dispoziţia publicului, potrivit voinţei exprimate în mandatele UPFR. Pentru dovada gestionării acestui drept de punere la dispoziţia publicului la nivel internaţional şi naţional solicită a se avea în vedere adresa aflată la filele 133-144 vol. III din dosarul arbitral, depuse de UPFR, în care se menţionează că dreptul de a autoriza punerea la dispoziţia publicului a fonogramelor reprezintă obiectul drepturilor exclusive ale producătorilor, în temeiul art. 14 din Tratatul OMPI şi al art. 3 din Directiva nr. 29/2011. De asemenea, solicită a se avea în vedere studiul privind practica europeană de licenţiere a streamingului la cerere, a utilizării interactive on-line (aflat la filele 159-168 din dosar). Susţine că principiul practicii europene este obligatoriu şi nu există niciun exemplu de practică contrară la dosarul cauzei. Solicită a se avea în vedere adresele emise de organismele de gestiune colectivă din străinătate, care au comunicat faptul că drepturile ce decurg din utilizarea streamingului interactiv nu fac obiectul gestiunii colective, întrucât sunt gestionate în mod individual, precum şi faptul că artiştii îşi primesc banii prin casele de discuri. De asemenea, solicită a se avea în vedere adresele emise de artiştii şi producătorii din România, care nu îşi gestionează drepturile prin CREDIDAM. Totodată, solicită a se avea în vedere contractele de cesiune încheiate între unii artişti cu casele de discuri, precum şi contractele încheiate între producătorii de fonograme şi utilizatorii drepturilor de fonograme (Cat Music şi Trilulilu).