§ 24. - Decizia 501/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 7 alin. (1), ale art. 8 alin. (1) şi ale art. 12 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, precum şi ale art. 64 alin. (1) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

M.Of. 264

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2025
14. Totodată, Curtea reţine că, prin sentinţa pronunţată în fond de către instanţa de contencios administrativ, a fost admisă excepţia inadmisibilităţii şi a fost respinsă acţiunea în contencios administrativ formulată de autorul excepţiei de neconstituţionalitate, reţinându-se, pe lângă lipsa procedurii prealabile, şi inadmisibilitatea pe fond a acţiunii, în raport cu prevederile art. 16 şi 250 din Codul de procedură civilă, "criticile reclamantului fiind de neprimit în contencios administrativ, în condiţiile în care pot fi invocate atât în procesul de fond, cât şi în căile de atac formulate împotriva hotărârii ce se va pronunţa în dosarul civil, aflat în curs de judecată". Totodată, instanţa de contencios administrativ a reţinut că, în raport cu dispoziţiile art. 250 din Codul de procedură civilă, probarea unei stări de fapt pretins vătămătoare de către reclamant, prin întocmirea şi depunerea raportului de anchetă socială într-un dosar civil nejudecat la data formulării şi judecării acţiunii în contencios, nu poate fi analizată în cadrul unui proces de contencios distinct de procesul de fond nefinalizat, deoarece reclamantul are la îndemână mijloace procesuale specifice dreptului procesual civil pentru a contesta procedural, dar şi pe fond, conţinutul anchetei sociale şi celelalte aspecte conexe, inclusiv dreptul de a cere anularea raportului de anchetă socială ori nevalorificarea acestuia ca probă şi înlăturarea ei din probaţiune.