§ 10. - Decizia 501/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 7 alin. (1), ale art. 8 alin. (1) şi ale art. 12 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, precum şi ale art. 64 alin. (1) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

M.Of. 264

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2025
6. Curtea de Apel Timişoara - Secţia contencios administrativ şi fiscal apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. În acest sens, reţine că autorul nu a indicat vreun temei pentru a justifica neconstituţionalitatea obligaţiei de îndeplinire a procedurii administrative prealabile în cazul persoanelor aflate în detenţie, dar a subliniat imposibilitatea dovedirii îndeplinirii unei astfel de proceduri, în contextul în care nu are acces la transmiterea de scrisori recomandate, ci doar la corespondenţă simplă, nerecomandată. Cât priveşte dispoziţiile din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, criticate de autor, invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 220 din 6 mai 2004. În ceea ce priveşte dispoziţiile art. 64 alin. (1) din Legea nr. 254/2013, reţine că acestea nu stabilesc în concret măsurile care se impun pentru asigurarea exercitării dreptului de petiţionare şi a dreptului la corespondenţă al persoanelor aflate în detenţie, ci prevăd, la nivel de principiu, că, pentru asigurarea exercitării dreptului de petiţionare şi a dreptului la corespondenţă, directorul penitenciarului are obligaţia de a lua măsurile corespunzătoare pentru punerea la dispoziţia persoanei condamnate a materialelor necesare, precum şi pentru instalarea de cutii poştale în interiorul penitenciarului.