§ 9. - Decizia 481/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 14 alin. (1) lit. f) şi ale art. 57 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, precum şi ale art. 8, art. 29 alin. (1) şi (4) şi ale art. 31 din Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor în activităţile de prevenire, cercetare şi combatere a infracţiunilor, precum şi de menţinere şi asigurare a ordinii publice

M.Of. 37

În vigoare
Versiune de la: 13 Ianuarie 2021
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine, în esenţă, că dispoziţiile criticate sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate şi astfel nu prezintă garanţiile adecvate pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanei vizate, mai ales în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal pentru realizarea activităţilor de prevenire, cercetare şi combatere a infracţiunilor, precum şi de menţinere şi de asigurare a ordinii publice de către structurile/unităţile Ministerului Afacerilor Interne. Totodată, se apreciază că acestea nu prevăd în concret natura datelor şi informaţiilor existente la organele competente care pot determina calificarea unei persoane ca fiind un pericol pentru ordinea publică, siguranţa naţională, viaţa şi integritatea corporală a persoanelor şi nici cu privire la calitatea şi calificarea profesională a persoanelor care prelucrează aceste date, ceea ce este contrar dispoziţiilor constituţionale ale art. 1 alin. (5) în componenta privind calitatea legii şi ale art. 26 referitor la viaţa intimă, familială şi privată. În contextul criticilor de neconstituţionalitate, se face trimitere la legislaţia europeană şi la jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în materie. Totodată, se prezintă situaţia particulară a speţei şi se arată că datele pe baza cărora s-a stabilit că nu este respectată cerinţa de a nu prezenta pericol în contextul dat nu corespund realităţii, iar eventualele sancţiuni cu caracter administrativ reţinute în cazierul judiciar sunt date ce nu pot determina decăderi, interdicţii sau incapacităţi.