§ 51. - Decizia 481/2020 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 14 alin. (1) lit. f) şi ale art. 57 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, precum şi ale art. 8, art. 29 alin. (1) şi (4) şi ale art. 31 din Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor în activităţile de prevenire, cercetare şi combatere a infracţiunilor, precum şi de menţinere şi asigurare a ordinii publice

M.Of. 37

În vigoare
Versiune de la: 13 Ianuarie 2021
24. Totodată, Curtea observă că în dezvoltarea prevederilor constituţionale ale art. 26 instanţa de contencios constituţional s-a raportat la jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, care prin Hotărârea din 8 noiembrie 2016, pronunţată în Cauza Magyar Helsinki Bizottsag împotriva Ungariei, paragraful 192, în contextul analizei problematicii cu privire la datele personale, a avut în vedere Convenţia Consiliului Europei din 28 ianuarie 1981 pentru protejarea persoanelor faţă de prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal, adoptată la Strasbourg la 28 ianuarie 1981, al cărei scop este să asigure pentru orice particular respectul pentru drepturile şi libertăţile sale fundamentale şi, în particular, dreptul său la viaţă privată referitor la procesarea automată a datelor personale care îl privesc. În noţiunea de "orice informaţie referitoare la un particular identificat sau identificabil" Curtea de la Strasbourg a prezentat exemple de date personale referitoare la cele mai intime şi personale aspecte ale unui particular, cum sunt situaţia sănătăţii, atitudinea referitoare la religie şi orientarea sexuală, şi a stabilit că astfel de categorii de date constituie componente particulare ale vieţii private care se bucură de întinderea protecţiei articolului 8 din Convenţie.