§ 322. - Decizia 479/2025 [A] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu

M.Of. 1036

În vigoare
Versiune de la: 10 Noiembrie 2025
Astfel, faptul că Guvernul nu a aşteptat împlinirea termenului de 30 de zile în care CSM putea emite respectivul aviz nu înseamnă că nu a acordat un interval de timp suficient acestuia pentru a-şi putea exercita atribuţiile legale. Pe de altă parte, termenul de 30 de zile nu are o relevanţă constituţională, ci una pur legală, ce nu impune obligaţii în sarcina Guvernului, ci doar a CSM, în sensul că are competenţa de a emite un astfel de aviz în cel mult 30 de zile (şi nu după împlinirea termenului). Faptul că nu a emis un aviz într-un termen rezonabil raportat la data sesizării sale şi la complexitatea actului normativ ce trebuia avizat, în condiţiile în care în discuţie era o procedură de angajare a răspunderii Guvernului reglementată de Constituţie cu termene imperative şi scurte, nu face altceva decât să demonstreze că acest termen a fost folosit de CSM cu scop dilatoriu, ceea ce nu este permis în procesul de avizare a actelor normative, proces cu caracter tehnic eminamente subsumat deciziei politice de a iniţia ori de a adopta un act normativ de reglementare primară.